Man skulle have været med på Vandel...

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Man skulle have været med på Vandel...

Indlægaf Webmaster » tirs 7. apr 2009 15:37

Kan godt se at mine små foto's kræver lidt upgrade af hardware

http://vimeo.com/4001853
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf altid6 » tirs 7. apr 2009 15:46

Ja det er vist ikke for meget at forlange at du dukker op med en helikopter på Sturup 7 maj, så vi kan få nogle fede shots af vores MX-5ér :D . Mener at den gule Supra på filmen, er til salg. Det er vist Peter Vesti´s gamle, men han er ved at bygge en ny til SSC. Den kan både bruges til SSC og den nye driftliga.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf And » man 27. apr 2009 21:50

Så har der været Vandel arrangement igen - denne gang var jeg også med.

Sikkerheden var rimeligt god denne gang, men håber dog stadigt på et arrangement uden \"drift-tosserne\". Der var en del mis-haps i løbet af dagen hvor jeg nok må sige at mange af dem som dyrker drifting har et lidt mere afslappet forhold til sikkerhed og kørestil nær andre...

Eneste bøvs må være at det ikke var et krav med hjelm på trackday banen, men til gengæld måtte jeg ikke slå kalechen ned, for den fungerede jo som styrtbøjle???

På trackdaybanen hvor jeg tilbragte små 185 km i løbet af dagen, ja der var humøret højt og respekten for hinanden ganske god. Jeg selv blev meget mere klog på min egen bil og har lært endnu mere om at køre baghjulstræk. Godtnok er kørslen stadig meget defensiv, men jeg havde det satanedeme sjovt. Efter at have målt tykkelsen på mine bremseskiver dagen derpå kan jeg konstatere at der skal skiftes bremser hele vejen rundt, men det var det hele værd.

Lidt stemningsbilleder fra dagen kan ses her, det er ikke mig som har taget billederne.
http://www.brinch.it/vandel/small/small.asp?Page=1 Klik på billederne for større versioner.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf altid6 » tirs 28. apr 2009 14:41

Hehe den ligner jo min på en prik, må vist helle får en kæmpe hækspoiler på, så vi kan se forskel, på trackday billeder :P
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Tilbage til Banekørsel