Så har der været Vandel arrangement igen - denne gang var jeg også med.
Sikkerheden var rimeligt god denne gang, men håber dog stadigt på et arrangement uden \"drift-tosserne\". Der var en del mis-haps i løbet af dagen hvor jeg nok må sige at mange af dem som dyrker drifting har et lidt mere afslappet forhold til sikkerhed og kørestil nær andre...
Eneste bøvs må være at det ikke var et krav med hjelm på trackday banen, men til gengæld måtte jeg ikke slå kalechen ned, for den fungerede jo som styrtbøjle???
På trackdaybanen hvor jeg tilbragte små 185 km i løbet af dagen, ja der var humøret højt og respekten for hinanden ganske god. Jeg selv blev meget mere klog på min egen bil og har lært endnu mere om at køre baghjulstræk. Godtnok er kørslen stadig meget defensiv, men jeg havde det satanedeme sjovt. Efter at have målt tykkelsen på mine bremseskiver dagen derpå kan jeg konstatere at der skal skiftes bremser hele vejen rundt, men det var det hele værd.
Lidt stemningsbilleder fra dagen kan ses her, det er ikke mig som har taget billederne.
http://www.brinch.it/vandel/small/small.asp?Page=1 Klik på billederne for større versioner.