Aaargh for en møgdag... ÆNDRET til \"Spildt arbejde....\"

Alt hvad der ikke har med Mazda MX-5 at gøre. Eksempelvis hvorfor er webmaster en gammel sut?

Redaktør: Softtop

Aaargh for en møgdag... ÆNDRET til \"Spildt arbejde....\"

Indlægaf And » tirs 7. apr 2009 21:38

... skulle vist ikke have lavet noget som helst bil i dag.

Gik igang med at skifte til sommerhjul på pendlerraketten.

Af med baghjulene først, afmonter kalibrene og smør gliderne med bremsefedt. Så langt så godt, så kunne jeg da ligeså godt skifte bremsevæsken samtidigt. Makker presser pedaler og jeg starter godt ud med højre baghjul. Flusher godt igennem og kigger så dybt forundret på den udluftningsskrue der ikke vil sluttet tæt igen! Strammer, men intet hjælper. Skruer den ud og finder så ud af at skruen er ødelagt i gevindet (ligner gammel skade!!!).... AAARGH

Panik op til den lokale reservedelspusher og heldigvist havde de fire nye skruer. Hjem igen og konstater så at tyngdeloven har sørget for en god del bremsevæske løb ud, selvom jeg havde prøvet at klemme slangen af. Ny skrue på, så virker det igen, fortsætter med de andre hjul - venstre baghjul gik også lidt trægt, men sluttede tæt, så det gik. Min nyindkøbte \"racingdonkraft\" er også lidt RACER agtig når man skal sænke ned, så da jeg skal sænke venstre side en smule ned er jeg ved at gokke forkofangeren ned i jorden, da forhjulet ikke var på... AAARGHx2

Færdig med det, langt om længe, sommerhjulene var ved at være på, så jeg monterer de pæne bolte sammen med tilhørende låsebolte. Spænder det hele til perfekt moment og rydder op i indkørslen. (MX-5'eren holder jo i garagen) Bagefter kan jeg så ikke finde toppen til min låsebolt - leder overalt - går indkørslen igennem en hel time, rydder alt jeg har rørt ved ud i garagen, tømmer vores affaldscontailer (fylder PÆNT ulækkert!) ud i garagen, går rundt til aften med lygte og leder i buske og blandt sten og grus i indkørslen. Den er bare pist væk borte og jeg fatter det ikke, jeg havde den i hånden og så... AAAAAARRRRRGGGGHHHHHx3

Møgdag... og så fik jeg ikke engang kørt MX-5 i det gode vejr!
Senest rettet af And fre 17. apr 2009 21:42, rettet i alt 1 gang.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Uhrskov » ons 8. apr 2009 08:21

Øv. Sådanne nogle dage i værkstedet har vist alle haft.

Jeg har heldigvis ikke prøvet argh 1 og 2. Men argh 3 kender jeg så udemærket i mange afskygninger.

Så er der også andre argh klassikere:
Forsøg på at sætte skrue/bolt på et ufremkommeligt sted i motorrummet, og ARGHHH så taber man den så den lander et skodted der ikke er til at nå!!

Forsøge at skue en fastgroet bolt af med sit hoppy værktøj, og ARGHH lortet bliver skruet over!!
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf motorbøllen » ons 8. apr 2009 08:58

And:

Det var vist bare ikke din dag.

Der er så mange af den slags klassikere.
En af dem, kender folk der har ejet en Golf med karburator, når de små møtrikker til luftfilterkassen ryger ned i venturigangen.
Der hjælper god værkstedshumor ingen steder.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf And » ons 8. apr 2009 10:20

FUNDET!!!! :-D

Kiggede for gud ved hvilken gang i buskene der står på et niveau ca 1 m. oppe - og ved at ligge ned (i våde buske...) kunne jeg pludseligt se den var trillet ind på kanten af en af fliserne. Men for helvede det har kostet tid, gik i går mellem 21 og 22 og ledte og igen i morges fra kl. 0630 - var oppe alligevel efter at have været til færdselsuheld.

Nu er det vist tid for en tur i MX-5'eren!

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf Uhrskov » ons 8. apr 2009 10:51

Tillykke :-)
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Kunne vist godt have sparet det skift af bremsevæske.

Indlægaf And » fre 17. apr 2009 21:33

Jeg kunne godt have sparet det arbejde... her til aften blev torpederet af en spritbillist der skadede venstre fordør, forskærm, forkofanger, maste dør ind i a-stolpe og rykkede bærearm ud af forbro og styretøjet af samtidigt...

Heldigvist skete der ikke noget med mig, men hold kæft det sagde skrald og manden der kørte ind i mig røg ind i en have og var STINKENDE beruset.... IDIOT IDIOT!!!!

Tvivler på at bilen kan reddes pga skaderne ved forbroen, plus trykket på a-stolpen, og frontklappen sidder i spænd og kan ikke åbnes.
http://www.flickr.com/photos/25833415@N ... 863354357/

Brugeravatar
And

Indlægaf Mogenz » fre 17. apr 2009 22:40

Fuck en spasser, men godt der ikke skete dig noget.
Det var din pendler øse han ramte ikke ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf KjaLLe » lør 18. apr 2009 00:30

Nøøj hvor bittert, men godt der ikke skete dig noget.

Men hey - du har fået en gratis navkapsel.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf altid6 » lør 18. apr 2009 17:04

Sikke et smæk den har fået. Hvis man skal finde noget positivt, så er det at der intet skete med dig og at det ikke var din MX-5 du kørte i.........
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Claus » lør 18. apr 2009 21:14

Ja, så er det min tur.....

Min kølerslange fra Benzin fyret \"motorvarmer\" til varme apperatet revnede og jeg var tvunget til at stoppe på motorvejen og blive hentet af Falck - det kostede lige 2000kr og sikkert en ny toppakning og planing af topstykke....skod dag..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » lør 18. apr 2009 22:08

Diverse slanger på motoren er noget at det letteste at kontrollere.
Tryk. Er de ikke elastiske, er det tid for udskiftning.
Og en gang silicone er heller ikke at foragte til at holde dem \"i form\".

Claus:
Det behøver ikke være så slemt, som du forestiller dig.
Havde selv en gang en slange fra motor til kabinevarmeapparatet, jeg ikke havde fået sat ordentlig på - (eller rettere for at være ærlig: Jeg havde fået deformeret kobberrøret fra motorrum til kabine!!!).

Det kogte og boblede over det hele. Vand nede ved pedalerne.
Jeg listede hjem.

Og tro mig: Der var intet sket. Hverken med motor, pakning eller topstykke.

Så før du sender MX'eren til en eller anden klamhugger, så prøv selv at skifte den famøse slange. Og se hvad, der sker eller er sket.

PØJ. PØJ.

Og så:
Måske en ide lige at efterspænde boltene topstykke-blok før \"prøvekørsel\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » lør 18. apr 2009 22:31

NÃ¥ lige lidt opdatering.

Svigerfar har inspiceret vogntøjet og gætter på den er død... A-stolpen har fået et rimeligt godt tryk nede i bunden og op til midt på døren. Fjederbenet er REVET ud af tårnet oppe i toppen og den ser ud til at være skæv på venstre side.

... og så har vi fået en Avensis som erstatningsbil de næste tre dage.
Fin motor - slatten bil...

@ Claus - træls oplevelse, men op på hesten igen, det kan sagtens være der ikke er sket noget, især når du valgte at stoppe.

Brugeravatar
And

Indlægaf And » tors 23. apr 2009 11:17

Verden er sommetider et underligt sted...

Bilen er skadet for ca. 70.000 kr med forbehold for at den er skæv mere end et sted... det kan godt blive til mere.

Modparts selskab har per telefon meddelt mig at de mener at jeg potentielt står til at få 100% skyld fordi jeg har drejet til venstre ind af en privat indkørsel og at DEN handling var deres kunde ikke skyld i.

Politiet har dog (heldigvist) en HELT anden mening, men jeg må nu afvente deres rapport. Før afgør selskaberne ikke skyldsspørgsmålet

Potientelt kan jeg faktisk ende med at betale for hele gildet, samt for at den idiot får repareret sin bil.... og \"blot\" skal generhverve sit kørekort og betale bøden!

Jeg er målløs...

Brugeravatar
And

Indlægaf hasse » tors 23. apr 2009 11:27

Du må sandelig ha' haft fart på ind i den indkørsel.

Med risiko for at blive helvedes upopulær:
Med baggrund i det, du oplyser, kan jeg godt følge forsikringsselskabet.

Men:
Kan ikke se nogen indkørsel på dine billeder
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » tors 23. apr 2009 11:43

hasse skrev:Du må sandelig ha' haft fart på ind i den indkørsel.

Med risiko for at blive helvedes upopulær:
Med baggrund i det, du oplyser, kan jeg godt følge forsikringsselskabet.

Men:
Kan ikke se nogen indkørsel på dine billeder

Uddyb venligst Hasse

Hastighed var lav på vej ind af den indkørsel - der i øvrigt er MEGET lang ca. 15 meter.
http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s ... 3&t=h&z=19

Brugeravatar
And

Næste

Tilbage til Diskussion