... skulle vist ikke have lavet noget som helst bil i dag.
Gik igang med at skifte til sommerhjul på pendlerraketten.
Af med baghjulene først, afmonter kalibrene og smør gliderne med bremsefedt. Så langt så godt, så kunne jeg da ligeså godt skifte bremsevæsken samtidigt. Makker presser pedaler og jeg starter godt ud med højre baghjul. Flusher godt igennem og kigger så dybt forundret på den udluftningsskrue der ikke vil sluttet tæt igen! Strammer, men intet hjælper. Skruer den ud og finder så ud af at skruen er ødelagt i gevindet (ligner gammel skade!!!).... AAARGH
Panik op til den lokale reservedelspusher og heldigvist havde de fire nye skruer. Hjem igen og konstater så at tyngdeloven har sørget for en god del bremsevæske løb ud, selvom jeg havde prøvet at klemme slangen af. Ny skrue på, så virker det igen, fortsætter med de andre hjul - venstre baghjul gik også lidt trægt, men sluttede tæt, så det gik. Min nyindkøbte \"racingdonkraft\" er også lidt RACER agtig når man skal sænke ned, så da jeg skal sænke venstre side en smule ned er jeg ved at gokke forkofangeren ned i jorden, da forhjulet ikke var på... AAARGHx2
Færdig med det, langt om længe, sommerhjulene var ved at være på, så jeg monterer de pæne bolte sammen med tilhørende låsebolte. Spænder det hele til perfekt moment og rydder op i indkørslen. (MX-5'eren holder jo i garagen) Bagefter kan jeg så ikke finde toppen til min låsebolt - leder overalt - går indkørslen igennem en hel time, rydder alt jeg har rørt ved ud i garagen, tømmer vores affaldscontailer (fylder PÆNT ulækkert!) ud i garagen, går rundt til aften med lygte og leder i buske og blandt sten og grus i indkørslen. Den er bare pist væk borte og jeg fatter det ikke, jeg havde den i hånden og så... AAAAAARRRRRGGGGHHHHHx3
Møgdag... og så fik jeg ikke engang kørt MX-5 i det gode vejr!