Fejlkoder fra styrecomputeren

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf KimT » man 1. jun 2009 08:08

@Hasse:
Det var ikke min mening at stjæle Felix's (4 år gamle) tråd.
Sorry.

@Webmaster:
Det er tilsynelandende ikke alle som har stikket.
Hvis man har stikket bør det sidde ved sikringsboksen (evt. skubbet op, så det ikke umiddelbart kan ses):
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=325519
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » man 1. jun 2009 09:25

KimT:
Det skal du ikke undskylde.
Har - vist nok(!!!???) - selv en snært a'et.

Men hvis Felix eller andre ikke får fejlkoder efter at have forbundet de rigtige i diag stikket i motorrummet osv, KAN det jo skyldes, at der ikke er fejlkoder!! Kort og godt. Det er som det skal være.
Under forudsætning, at lampen lyser \"på den rigtige måde\". For så er det ikke den, der er noget galt med.(((men måske el-forbindelser))
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Felix » tirs 2. jun 2009 21:04

Jeg åbnede i sin tid tråden for at få belyst hvordan fejlkoderne udlæses og vhad de betyder - Det belv afklaret og der viste sig heldigvis ikke at være nogen fejlkoder :D Siden dengang for snart 4 år siden, har jeg ikke checket det igen, da alt jo bare virker på en MX-5 8), men tror faktisk snart det ku være en god ting lige at gøre igen. Jeg har stadig klipsen og 1 kohm modtand + lysdiode i serie liggende, så det er jo bare at sætte det til - Bare for at være sikker på at alt fungerer korrekt her efter den kære i sidste måned fik det helt store eftersyn med skift af alle remme, nye shimmeringe ved kamaksler og krumtap, ny vandpumpe, olie og kølervædske. Det tog en weekend i god ro og orden - Skøn oplevelse - MX-5'eren er simpelthen vidunderlig at skrue på :wink:

Mit indlæg her lige for at runde diskussionen om lampen i instrumentbrættet af før det bliver gisninger og hypoteser. Så vidt jeg ved indeholder NA'ere ingen lampe med \"Check engine, mens den er monteret i NB'ere, der så til gengæld må døje med en elendig olietryksviser og så foretrækker jeg nu den gode olietryksmåler i NA'eren og så at fumle med en lysdiode en gang imellem.
Nysgerrig: Er der nogen af jer herinde med NA'ere, der har sådan en \"Check engine\" lampe? (det er ikke ladekontrollampen jeg mener)
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tirs 2. jun 2009 21:17

Felix.... Alle NA'er med firkantede nummerplade (JP eller US specs) har med sikkerhed den lille kontrollampe. De europæiske kan kun aflæses med en diode. Har prøvet det på en kammerats US importerede 91'er. I med klipsen (GND og TEN) og den blinkede koderne når man drejede nøglen.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » ons 3. jun 2009 06:48

Jeg forstår mindre og mindre:
Hvis det ikke er \"check engine light\" Hayens beskriver i 6-2 f.f., hvad er det så? (På før 95 mx'ere).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger