Det er ikke så tit jeg kører med lygterne oppe, men her til aften var det alligevel nødvendigt. Da jeg kommer hjem og holder foran garagedøren ser det grangiveligt ud som om at venstre forlygte står noget lavere end den højre (eller omvendt....).
Jeg kører indenfor på helt plant underlag og rydder endevæggen for dæk, værktøj og en cykel. Her kan jeg så se at lygterne faktisk står rimeligt skævt.
Når jeg står bagved bilen og ser hen over den og bruger tagkanten som reference ser det grangiveligt ud som om at den højre klaplygte står lidt højere end den venstre.
Så er det jeg spørger, kan klaplygterne komme ud af justering med tiden? Den venstre lygte vibrerer lidt når man kører over kraftige ujævnheder, men ikke noget jeg har fundet kriminelt!
Er der nogen let måde at korrigere dette selv igen? Den med præcis justering på værkstedet kan jeg godt regne ud, men kræver en grovjustering blot lidt skruearbejde eller skal der skiftes nogle sliddele?
Jeg skiftede i øvrigt forlygtepærer for en måned siden, men det arbejde er jo rimeligt idiotsikkert og der ved jeg at lygtehusene kom tilbage i samme position som før!
Man undres... nu er MX-5'eren jo den stabile og solide bil herhjemme, så skal den ikke spille op
Mvh.