Goddag alle MX-5 brugere.
Jeg har noget af et dilemma.
Jeg er blevet den glade ejer af en dejlig Mazda MX-5 00\" Miracle
Den er monteret med 17\" alu, samt er sænket 30mm men med orginale støddæmpere.
Men nu siden jeg har købt den er den begyndt at ryste en del syntes jeg.
Jeg ved godt at når man sænker en bil og smider lavprofil på så er bilen mere modtagelig over for skovsnegle. men jeg syntes godt nok dette her er helt vildt.
Fejl beskrivelse:
--------------------------------------------------
Grunden til at det genere mig lidt er fordi at de rystelser der kommer ikke passer ind med vejen, og tit er meget voldsomme,
Der hvor det genere mig mest er når jeg bræmser ned til lav fart. så begynder den at vibrere helt vildt, og det stemmer overhovedet ikke ens med vejen som oftest er meget plan. Vibrationerne stopper først når bilen holder stille.
Det underlige er at den vibrere mange flere gange end hjulet drejer rundt.
Problemet er så at den ikke gør det hver gang.?
Den ryster også hvis man køre over ujævnheder (fx hvis vejen er blevet lappet) det ved jeg godt at det det skal den gøre og det kan ikke undgås, mit problem er at den gør det ret voldsomt og at den vibrere meget længe syntes jeg.
og så ryster den generalt en lille smule hele tiden.
Vibrationerne er i generalt i hele bilen men mest fra bagenden sådan lidt til føresiden mærkes det som.
------------------------------------------------------
Så hvad kan der være galt? Mekanikeren tror måske det kan være dækkene eller fælgene.
Men dette syntes jeg bare lyder underligt fordi så ville den da gøre det hele tiden og ikke periodisk, og som regel ved bestemte omdrejninger/ hastighed.
Men lad mig endelig høre jeres bud på dette problem, fordi jeg aner det virkelig ikke.
Det skal siges at kødbene er blevet skiftet.
Venligst Kenneth.