Syn af trykladning

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf KjaLLe » lør 11. jul 2009 00:06

altid6 skrev:Den hvide NA som var med i Skive er synet med turbo og godkendt. I må ikke spørge hvordan det har kunne lade sig gøre.

SÃ¥ vidt jeg husker fra dengang bilen var tilsalg herinde, var der betalt ny afgift at ombygningen.

Den der med at pille remmen af osv. går ikke, skal bilen synes med tryk skal du enten være heldig eller afmontere det helt ved syn.

Overvejer også selv kraftigt at få tryk på, og jeg tager gerne en weekend i garagen den gang hver andet år.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Softtop » lør 11. jul 2009 06:52

Den hvide NA kører som jeg husker det med et TÜV godkendt kit.
Tysk TÜV er noget af det eneste bilinspektionen tager for gode varer,
men heller ikke alle godkendelser fra dem er valide i DK.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Piphest » lør 11. jul 2009 09:57

Softtop skrev:Den hvide NA kører som jeg husker det med et TÜV godkendt kit.
Tysk TÜV er noget af det eneste bilinspektionen tager for gode varer,
men heller ikke alle godkendelser fra dem er valide i DK.

Et TÜV certifikat gør ikke bilen det mindste mere lovlig. Men det er da cool nok hvis det er nok til at få den forbi en intetanende synsmand, selv om det lyder lidt for utroligt at det skulle kunne lade sig gøre med en TÜV godkendelse.
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » lør 11. jul 2009 12:29

Lurendrejer spurgte 10. d.m..:
\"
Det du spørger om vedr. om det er lovligt kun til trackdays har jeg efterspurgt i en anden tråd, hvorvidt det er lovligt at trække remmen af en kompressor til hverdagsbrug..... Det ville da være den nemme løsning.\"

Det har jeg svaret på et eller andet sted:
Det er IKKE lovligt.

Der står et eller andet sted i registreringsbekendtgølelsen, at der ikke må være monteret \"ulovligt\" udstyr. Uanset om det er tilsluttet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » lør 11. jul 2009 12:55

For dem som foretrækker NB'eren vil det nok være billigst og lettest i længden (og også lovligt) at importere en Mazda Speed... Den har ca. 200 HK, og det må vil være mere end rigeligt ? Den er jo ikke ny længere, så afgiften kan ikke være alverden.

For dem som syntes NA'eren er cool, så har Andreas en danskregisteret BBR turbo, som godt nok kræver en stor kærlig hånd... Men stelnummeret og typegodkendelsen er der :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf jepperimmen » lør 11. jul 2009 18:54

Webmaster skrev:For dem som foretrækker NB'eren vil det nok være billigst og lettest i længden (og også lovligt) at importere en Mazda Speed... Den har ca. 200 HK, og det må vil være mere end rigeligt ? Den er jo ikke ny længere, så afgiften kan ikke være alverden.

Hvorfor skulle den være lovlig? Den er jo kun solgt i US og er ikke et officielt Mazda produkt - den yder i øvrigt kun 178hk :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Softtop » lør 11. jul 2009 22:01

jepperimmen skrev:Hvorfor skulle den være lovlig? Den er jo kun solgt i US og er ikke et officielt Mazda produkt - den yder i øvrigt kun 178hk :wink:

Men som web skriver, så findes der ihvertfald ét eksemplar i sverige.
Hvis den også er indregistreret, så betyder det i bedste fald at der foreligger en europæisk typegodkendelse.
Kun 178hk - ja, men basis for langt mere, og når bilen fremstår som serieproduceret turboversion, så bliver der formentlig ikke kigget grundigere end ved almindeligt periodesyn! :twisted:
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf BB » lør 11. jul 2009 23:42

jepperimmen skrev:Hvorfor skulle den være lovlig? Den er jo kun solgt i US og er ikke et officielt Mazda produkt - den yder i øvrigt kun 178hk :wink:

Hvorfor skulle den ikke være officiel Mazda? Mazdaspeed er for Mazda hvad AMG er for Mercedes. Men hvis du mener i forhold til Mazda produkter i DK, så har du sikkert ret.

Men kan man få en Ford GT på gaden i DK, så går det vel også med en Mazdaspeed. Det er i hvertfald noget jeg har planer om skal undersøges nærmere :twisted:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf hasse » søn 12. jul 2009 00:17

Kan lige \"se\" forespørgslen for mig:

\"\"\"\"\"\"Jeg agter at importere en Mazdaspeed.

Den yder kun 175-200 hk.
Og det er det, den bliver importeret og registreret med.

Det er jeg ikke tilfreds med. Jeg vil ha' den til at yde 500-600 hk.

Kan De fortælle mig mig, om jeg vil få problemer ved de periodiske syn?\"

Med venlig hilsen

osv. osv.\"\"\"\"\"\"
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Webmaster » søn 12. jul 2009 00:50

Lige meget hvilken løsning man går efter, vil det blive bøvlet... Men jeg giver bedste odds til at det lykkedes ved import af NB Mazda Speed! En Mazda typegodkendt turbobil må kunne lade sig gøre, når man ser på alle de øvrige højrestyrede biler på danske plader, som aldrig oprindelig har været solgt på de europæiske markeder.
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf hasse » søn 12. jul 2009 09:56

Du har ganske sikkert ret Web.
Bortset fra, at jeg ikke tror, at det bliver særlig bøvlet at importere en Mazdaspeed.
Kan da selv huske, at jeg så en mærkelig vogn, som jeg beskrev her på sitet. På danske plader.

Er man fuldstændig vild i varmen, kan man jo rette henvendelse til en mazdaforhandler og komme med en formel forespørgsel om de på den ene eller anden måde kan skaffe én en mazdaspeed. Ny! På danske plader. Vil nok tro, at de vil undersøge mulighederne (de er jo også interesseret i at tjene penge).
MEDMINDRE Mazda.dk (som forhandleren nok vil rette henvendelse til) også en gang imellem kigger ind på Fivespeed.dk og derfor er klar over, at der KUN er tale om en formel forespørgsel...med en skjult dagsorden.

Ved godt, at jeg tidligere i denne tråd indirekte gav udtryk for irritation over, at vi åbenbart skulle have en ny tråd om noget, som er behandlet næsten utallig mange andre steder her på sitet.

Jeg trækker irritationen tilbage.
For denne tråd har virkelig givet eftertanke: Hvad f... skal JEG egentlig med turbo (supercharger)?????

Måske fordi muligheden er der (det indre legebarn/udbygning af Mekanosættet/højtalere på krystalapparatet istedet for hovedtelefoner).

For mit vedkommende - udover det indre legebarn - fordi, jeg gerne vil have en bedre 60-90 miles tid. Godt nok rykker dytten også pænt i dette interval, men rykket står MÅSKE ikke helt mål med motor\"larmen\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Webmaster » søn 12. jul 2009 10:17

Hasse,

Jeg tror du vil få et meget bedre liv, med nogle lettere roterende og afblancerede stumper INDE i motoren :wink:
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf hasse » søn 12. jul 2009 10:26

Web:
Er ikke HELT klar over, om den motor du henviser til, er min \"mentale motor\"!!!

HVIS det er MX'erens, har du da så evig ret.

Alt, hvad der kan nedbringe vægten af roterende - og afbalancerede - dele, er og kan kun være et plus.

Om der er +- 50 kg på vognenes vægt. Skide være med det.
Det er vægten af de roterende dele, der betyder noget.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Webmaster » søn 12. jul 2009 10:29

Hasse, det var nu indemaden i din MX-5... Hvad med et par lette stempler og plejelstænger og så hele skidtet afbalanceret... naturligvis sammen med den motostyring, som jeg ved du ønsker dig til jul :wink:
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Piphest » søn 12. jul 2009 10:49

Webmaster skrev:Hasse, det var nu indemaden i din MX-5... Hvad med et par lette stempler og plejelstænger og så hele skidtet afbalanceret... naturligvis sammen med den motostyring, som jeg ved du ønsker dig til jul :wink:

Hey Web.
Var det mon det du fik lavet sidst du var hos Andreas? Jeg så på et tidspunkt i foråret en fin grøn 5'er på liften ovre hos Andreas.

Og du har ret. Lettere indmad betyder rigtig meget. Jeg kunne mærke stor forskel da jeg fik Wiseco stempler og Carrillo plejlstænger i min.

Jeg synes bare det er synd ikke enten at lave lidt tryk eller i det mindste at sætte nogle separate spjældhuse på.
Jeg ville gå efter lettere Wiseco stempler, "A beam" Carrillo plejlstænger separate spjældhuse, hvis jeg skulle lave en ikke trykladet 5'er.
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering