JR supercharger strut brace

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

JR supercharger strut brace

Indlægaf hasse » fre 14. okt 2005 16:26

I skal være klar over, at hvis I anskaffer jer ovenstående brace, kan der være (på min NA'er 1990 er der) problemer med bracen.

Beholderen til sprinklervædske er i vejen.

Bracen er ikke fri af bremsevædskebeholderen. Den presser ind i beholderen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Braceproblemerne

Indlægaf hasse » søn 16. okt 2005 19:31

Opsummering af de problemer, jeg har haft med bracen:

Sprinklerdunken:
Er løst ved, at jeg har anskaffet en plastikbeholder, der er blevet fastgjort der, hvor luftfiltret sad (jeg kører med JR-cold air).
Motoren til sprinkleranlægget er monteret ved siden af. Vædsken kommer så gennem en slange i beholderens låg ned til motoren, som sidder i beholderens bundhøjde.
Motoren er forbundet med ledninger til det originale stik i højre side.
Plastikslange fra sprinklermotorens udgang til dysernes indgangsrør i højre side.

Bremserør:
Bremserøret fra mastercylenderen bøjet væk.

Bremsevædskebeholderen:
Indpresningen i bremsevædskebeholderen må jeg vist leve med. Har dog for en sikkerheds skyld kommet spændringe omkring beholderens befæstning til masteren.

Og så har jeg opdaget, at boltene fra støddæmperne \"kun\" går ca halvt ind i møtrikkerne. Man må sandelig håbe, at de holder (spændes med 27 ft.).

HELT ÆRLIGT:

DET ER S'GU DA IKKE DET, MAN (?)/JEG FORVENTER, NÅR DER KØBES EN NY DEL FRA ET VELRENOMERET (?) MX5-FIRMA. Måske tager jeg fejl.

At de så reklamerer med \"work of art\", rager mig en papand. Det er ikke derfor, jeg køber. Så hellere en Rembrandt eller Høst.

Iøvrigt mener jeg ikke, at jeg kan mærke forskel fra før og nu. Det kan da godt være, at der er forskel, hvis mx'eren af en superdriver køres til grænsen for det mulige.

Ja. Dette blot mine problemer, som jeg delagtiggør jer i, hvis I overvejer at købe JR's supercharger strut tower brace.

Jeg har selvfølgelig skrevet til Jackson Racing for at få deres kommentarer.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Hejsa

Indlægaf Claus » man 17. okt 2005 09:42

Hejsa Hasse

Er lidt nysgerrig...hvilken tårnstiver er der tale om, jeg mener at de producerer 2 forskellige typer.
Om det hjælper eller ej, kan jeg ikke svare på for på Jubii modellen har jo en monteret som standard.
Så mon ikke det hjælper når fabrikken har monteret det på enkelte modeller som en standard komponent ?
Jeg må indrømme at det ikke lyder specielt trygt når du skriver at møtrikken ikke kan skrues i bund og at den kun har fat i halvdelen af gevindet, personligt turde jeg ikke køre med sådan en opsætning.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » man 17. okt 2005 15:01

Jeg fik den gennem I.L. Motorsport.
Det er deres NAB-0981 Strut brace for superchargers.
Mig bekendt er det den samme som JR har under betegnelse 904-651.
(Brugsanvisningen på den jeg fik var dog 904-650, men de ændrer vist nok numrene en gang imellem).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » man 17. okt 2005 15:36

OG NU SER VED ET TILFÆLDE...GUD HJÆLPE MIG....AT I.L. SÆLGER EN WASHERBOTTLE SPECIELT FOR FOLK, DER INSTALLERER DEN OMHANDLEDE BRACE.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » fre 21. okt 2005 01:24

Min henvendelse til JacksonRacing (ikke I.L. Motorsport) har givet - delvist - svar:

The difference is 999-650 (999 er sikkert slåfejl) is no longer available. The reason is the part was one Moss Motors purchased from a manufacturer. It was aluminum and had a coating finish. It also had a 35 percent cost increase in less than one year.

>904-651 is our part [COBALT] and is stainless steel and has been redesigned so it clears the SC by-pass and brake fluid reservoir better than the old one.

The European car probably has a different WASHER FLUID CONTAINER than a U.S. car. We do offer a [universal] replacement bottle kit {part # 902-490}.

I.L. Motorsports brace er den af aluminium. Den \"gamle\" model, som de annoncerer \"new\".

Ja. Man skal være om sig i disse tider.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » tors 27. apr 2006 19:55

Ikke fordi jeg har fået skrivekløe, men der er ingen grund til, at andre laver en form for fejlindkøb.

Jeg så forleden, at I.L. stadig har den - strutbrace - på hjemmesiden, men uden bemærkninger om de problemer, som jeg har fortalt dem om..se ovenfor.

Jeg mailede til dem, og beklagede mig over, at de stadig ikke oplyste noget om det.

Svarede de? NEJ!!!

Det må da sige noget om firrmaet, som jeg ellers i det store og hele har været tilfreds med (har sendt dem tusindevis af kroner).

Og der er altså også flere af de ting de tilbyder, og som de betegner som \"neue\", som absolut ikke er \"neue\".

Jo. MÃ¥ske hos I.L., men ellers ikke.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf MrT » man 26. maj 2008 23:35

Er det denne du har haft problemer med, eller kan man roligt bestille denne?
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/360
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf hasse » tirs 27. maj 2008 00:38

Den afbillede kender jeg ikke.
Den jeg advarede imod er/var

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 947f5fa33a

Jeg er af den opfattelse, at den towerbrace, der OGSÅ fæstnes til \"firewalen\", må være den bedste. Det må da give mindre \"bevægelse\".
Og det er jo det, der er meningen med en towerbrace.

Det er bare ærgerligt, at IL stadig sælger den gamle model.

Og så 20.000 kr- spørgsmålet til mx5parts:

Hvad er letvægtsaluminium?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » tirs 27. maj 2008 01:01

Hvis det var idag:
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... ortOrder=1

Hvis I har told og lgn. på Malta, så få en sprit-/cigaretsmugler til at ta' den med.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lennart » tirs 27. maj 2008 05:40

Så kommer lige det halvåndsvage spørgsmål:

Hvad skal det gøre godt for med sådan en stang henover motoren ???? :|
Har det nogen effekt overhovedet, og i hvilke situationer ? Er det ikke kun til ræs man behøver sådan en kostbar stang.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Webmaster » tirs 27. maj 2008 07:29

På en MX-5'er er det mere lir end gear, grundet dens meget fine forhjulsophæng. Men vi kan jo godt lide lidt lir :wink:

På typisk forhjulstrukne biler med mcpherson ophæng har den tilgengæld meget stor betydning for indstyringen, da tårnet hvor fjederbenet er monteret flekser meget ved sidepåvirkning, som ved kørsel på skridgrænsen igennem sving. Når tårnmontering giver sig, ændres vinklerne på hjulophænget og påvirker dermed hvordan bilen kører. Tårnstiveren modvirker denne kræft.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » tirs 27. maj 2008 07:44

Tror, at det er Garrett, der i sin bog et eller andet sted skriver, at den ikke er et MUST for MX5'eren.

Min egen indfaldsvinkel - og det gælder faktisk til det meste, jeg har monteret - er/var:

Hvad har Mazda tilføjet på modeller nyere end min?

Og hertil, at min MX'er er blevet vredet utroligt mange gange - et hjørne ad gangen. Mange gange. - i forbindelse med udskiftning af bøsningerne.

Så alt, hvad der evt. kunne medvirke til at revitalicere stivheden i dytten (vognen), blev der set på med positive øjne.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf MrT » tirs 27. maj 2008 10:03

Hasse,
\"Hvad har Mazda tilføjet på modeller nyere end min? \"
- betyder det at Mazda selv har tilføjet en tårnstiver på nyere MX-5'ere, eller evt. nyere NA'ere? Hvis ja, går den så fra tårn til tårn eller via firewall'en, som den du linker til?

I øvrigt, den du linker til der går via firewall'en, til $200 (1000 kr) ser ellers vældig smart ud.

But then again, at montere sådan en på firewall'en ligner at man skal igang med at lave ballade? Der skal vel bores huller i firewall'en eller lignende, hvor i den kan monteres. Så er jeg næsten mere til \"mindre praksis, mere lir\", og tage en standard tårnstiver - som dog koster det samme fra mx5parts...
Senest rettet af MrT ons 8. feb 2012 17:42, rettet i alt 1 gang.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf hasse » tirs 27. maj 2008 10:39

Ændringerne hen ad vejen, har jeg ikke present.

Ja. der skal bores.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Næste

Tilbage til Problemer og løsninger