På flere Track Days har jeg talt med Anders Kolstrup fra Rotrex om at få synsgodkendt nogle danske MX-5'ere med trykladning. Så i dag afholdt jeg et møde med Anders og hans team hos Rotrex i Herlev.
Planen er at få godkendt et par MX-5'ere med Rotrex kompressor i samarbejde med jer derude!
Vi leder derfor efter 2 med MX-5'ere, som kunne være interesseret i at være de første som får monteret og synet bilen med en godkendt kompressorløsningen. Der skal ikke betaltes yderligere afgifter og Rotrex sørger for at bilerne bliver godkendte. Naturligvis med det formål at efterfølgende biler let kan godkendes. Optimalt vil vi gerne have fat på en NA 1,6 116 HK og en NB 1,8 140 eller 146 HK. Projektet er ikke helt gratis. De to første biler vil kunne få kompressoren monteret for 20.000,- inkl. moms og syn. Efterfølgende monteringer vil nok koste i omegnen af 35-40.000,- afhængig af efterspørgsel. Kravet til bilerne er fornuftigt km tal og sund motor.
Lad os høre hvis det lyder interessant?
I praksis vil dem som vil være på ovenstående og jeg afholde et møde med Anders og hans team for at gennemgå alle praktiske detaljer.
Rygterne lyder at der i DK kører en enkelt MX-5 rundt med Kraftwerk kittet købt og monteret i Tyskland med en dertilhørende tysk udarbejdet TüV attest. Ham vil vi gerne i kontakt med med henblik på at studere attesten. Så kender du manden, eller er du her på forum vil jeg rigtig gerne høre fra dig