Jeg søger et sammenligningsgrundlag for vurdering om den mængde varme mit varmeanlæg afgiver er rimelig.
Jeg kører NA med klud (altså ikke hardtop)
Her i dagene med 5-10 graders frost synes jeg ikke rigtigt at jeg kunne få ordentlig varme på kabinen selv med fuld varme og blæseren på niveau 2 var det kun en lunken brise det kom ud og ikke nok til at det var helt fedt at køre uden handsker før efter små 15 km kørsel.
Er det normalt?
Jeg har en idé om at den varmede mere før i tiden, men det er på den anden side længe siden vi har haft så megte frost og i dag hvor det mere er 0 grader (og herligt fedtet i føret
Og hvad i alverden skulle kunne reducere varmeeffekten? Skidt i radiotoren? (skiftede kølervæske på den her i sommer ifm udskiftning af samtlige remme + vandpumpen - Den gamle kølervæske var fint blå og uden grums - hvis nu det skulle kunne være grums i radiatoren der har nedsat gennemstrømningen? Selvfølgelig kan det også være at en fugl har bygget rede i den? Eller blade har stoppet den til, men der kommer jo luft igennem så...
Nå men altså før jeg skiller det hele ad, vil jeg godt have input på hvad man kan forvente radiatoren kan levere i en kold vinter - Kan man lave sommer i kabinen? eller er det bare som jeg har det hvor temperaturen først nærmer sig stuetemp efter mange km.
Vinterkøreren