Nå, fik tappet skidtet af, skyllet systemet igennem med rent vand, og erstattet af fint blåt kølevands blanding til minus 30-35 grader.
konstaterede efter et par dage at den havde suget ekspansionsbeholderen tom, og fyldte efter.. dagen efter var den gal igen, og der så vådt ud nede i bundskjoldet.
Aha tænkte jeg, måske har jeg ikke fået strammet slangen forneden ordentlig, kørte på værksted hvor jeg kunne få bilen op og tjekke..
hm niks den var tør,og det var køleren også... men motoren var meget våd.
Mekanikerens dom var ubarmhjertig, ny vandpumpe, det er der den lækker, og det bliver mere og mere, du må ikke køre hjem i den..
så blev vandpumpe bestilt, og de sagde at det ville være dumt ikke at skifte tandremmen samtidig, for man skulle derind bagved alligevel, og den skal skiftes om senest 25.000 km alligevel...
Stumper for 2-3000 + noget guld for at få det udført ( af god ven, der ikke er helt gratis, men rimelig) - snøft, det blev alligevel halvdyrt at skifte rustvandet ud...
Mit spørgsmål. - er det almindeligt forekommende på en NA'er fra 92 ( 160.000 km) - at dette skal skiftes, er der nogen af jer der har haft lignende \"læk\" ? ( i kan godt høre jeg ikke er mekaniker..
Og iøvrigt godt nytår til alle!!