Piphest skrev:And skrev:Jeg synes dog det kunne være meget interessant at du prøvede f.eks. Bridgestone RE050 dækkene, så får vi også lidt erfaring med disse på en MX-5

Jeg har faktisk prøvet Bridgestone RE050 på en vens 5'er, og de står slet ikke fast, man skal ikke tage et sving særligt stærkt før den skrider ud og de får heller ikke de bedste anmeldelser på Tirerack.
"Bridgestone RE050A Pole Position" skulle derimod være ret gode og de får gode anmeldelser på Tirerack.
Se det overrasker mig også... jeg har ellers indtrykket af at RE050 er et super dæk! Og så kommer du lige op med at der også er et RE050A Pole Position - øv der knækkede mit verdensbillede! Jeg må lige undersøge det dæk nærmere, har et Bridgestone dækcenter i nærheden - det kunne også være et oplagt testobjekt på Corollaen?!?
hasse skrev:For mit vedkommende kan jeg anbefale - som jeg har gjort tidligere flere steder - B. F. Goodrich g-force profiler 195x50-15.
Begrundelserne har jeg osse gjort rede for andre steder.
Se der kan jeg slet ikke genkende din opfattelse af dette dæk, men jeg må så også sige at min mening måske er en kende subjektiv her! Min oplevelse med dette dæk i samme størrelse er ikke god, jeg købte et sæt alufælge med dem på til en tidligere bil. De havde en ekstrem hæl/tå og larmede forfærdeligt (kunne overdøve en gammel VW dieselmotor!). Men jeg købte jo så også dækkene brugt og kender ikke til det forrige brugsmønster - på en frisk kørt MX-5 fungerer det perfekt for dig, Hasse.
På bane overbeviste det mig dog ikke, her må jeg så forsvare det lidt og sige at det jo var monteret på en temmelig næsetung bil, med kronisk understyring til følge (og en LILLE smule krængning!)

Der røg +2 mm mønster af forhjulene den dag
hasse skrev:I kan ikke rigtig regne med dæktests fra USA.
Jeg har fået at vide, at det er forskellige gummiblandinger, der laves).
Enig - jeg holder mig også til europæiske tests (om end jeg samler inspiration på USA hjemmesider)!