Ken skrev:Fatter ikke en brik... Jeg vil give min førstfødte for et klimaanlæg! Mine fødder koger på længere køreture, og i sommervarmen kan varmeapperatet ikke køle nok, nede under instrumentbrættet.
FUCK de 17 ekstra kilo indtil du har prøvet at køre en varm sommerdag. Hvis du ombestemmer dig, kan du altid få det afmenteret.
Ud over at fjerne rør, kompressor, kondensor, ledninger, osv, skal du bruge en anden indsugningstragt til indsblæsningen i kabinen, hvor fordamperen er monteret.
Og mens du sidder du sidder fast i en bilkø, i 30 graders varme i tæt sommerregn, med kogende fødder og kigger på din AC knap, der ikke virker fordi du ville spare 17 kg, kan du trøste dig med videresalgsværdien er faldet med en pæn sjat.
Ud over at der bliver talt i jævnt klart sprog i ovenstående, så er jeg ganske enig - stadig sagt med et glimt i øjet!
Min kone og jeg kunne have slået ihjel for en omgang aircon da vi i august 2008 holdt i 3 timer i kø på autostradaen ved Milano. Vi måtte have kalechen oppe fordi det ellers blev for varmt at sidde i bilen. Under mine pendlerture mellem Svendborg og Aalborg har jeg også savnet AC et par gange når solen står højt, men jeg overlever nu fint uden på de ture.
Jeg ville prøve det af inden jeg skrottede elementerne, eller som minimum, afmontere komponenterne på en måde så du let kan genskabe tingene.
I bund og grund er det nok et spm. om man er "purist" eller "komfort-dyr"