koblingsproblemer

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

koblingsproblemer

Indlægaf Star » fre 23. apr 2010 10:13

Jeg har fået et problem med min gearkasse / kobling. Jeg havde godt bemærket at den var lidt stram i de forskellige gear de sidste par ture, og forleden da jeg en morgen lige ville tage mx'eren til bageren, - ja så ville den ikke i bakgearet.
Efter at have konsulteret en mekanikerven ( uden bilen) - mente han at det kunne være den hydrauliske kobling det kunne være galt med, \"folk glemmer altid at skifte denne væske, de husker kun bremserne\" - var hans visdomsord.

Jeg checkede beholderen i motorrummet helt oppe i hjørnet, og hallo
DEN VAR SIMPELTHEN TOM!!
Jeg købte straks en bøtte dot4 og hældte på, men det hjælper dog ikke. Systemet skal formentlig tømmes ud (den væske som blev synlig efter jeg hældte på var helt mosevandsfarvet) - og udluftes.

Jeg bestilte en ny slavecylinder hos MX5 parts, for min tanke var at den gamle er nok var blevet utæt - ellers var beholderen nok ikke blevet tømt . - Når jeg siger\"nok\" er det fordi jeg lige netop havde hentet bilen fra en fuld PAVA behandling, og ALT er bare vådt/klistret, og jeg kan ikke se noget.

Er det nogen der kan fortælle mig om det er svært at skifte denne slave, jeg har netop fået den hjem, og hvad skal man regne i tidsforbrug?

Er det en af de ting der er bedre at overlade til \"en der ved hvad han gør\" ? :oops:

Jeg kan \"snyde\" bilen i bakgear ved at koble ud og starte bilen mens gearstangen presses mod bak, så hopper den i, og koblingstrykket er åbenbart lige nok til at bilen ikke kører. Jeg har dog ikke kørt i den endnu, for jeg havde tænkt mig at køre direkte til et værksted, hvis i mener at det er bedst med fagfolk... :wink:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Viggoman » fre 23. apr 2010 11:22

Det er ikke svært, men slaven sidder vanskeligt tilgængeligt. Den kan nås fra højre skærmkasse (hjulet af).

Og det er noget gris med koblingsvæske ud over det hele. Og så skal den luftes ordentligt ud. Det er i øvrigt en god ide at \"prime\" slavecylinderen, dvs. sørge for at der er væske i cylindren og så lidt luft som muligt inden den monteres.

Go' fornøjelse :wink:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Star » fre 23. apr 2010 12:33

Tak Viggoman... du er en ven i nøden :D - jeg vil forsøge mig på søndag - vejret skulle jo blive godt!

Iøvrigt ret billigt for sådan en slave hos MX5 part, lige over 200 kr med porto :P
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf Viggoman » fre 23. apr 2010 14:32

Ingen årsag.

Læs også dette her inden du går igang: http://www.miata.net/garage/slavecyl.html
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Star » søn 25. apr 2010 22:23

Fik moteret den nye slave i dag, det var jo egentlig rimeligt nemt ( fik moralsk opbakning fra mekaniker, der så til fra sidelinien, men han lavede andre ting) - og vupti - det virker sgu! :lol: - nu er der så meget frigang på koblingen at man skal omlægge sine vaner...

Tak Viggoman.

Og må jeg tilføje... FUCK hvor bliver man beskidt når man skal skifte slaven, og bilen er drivvåd af den helt store pavatur... jeg tror tøjet kan kasseres.. :o
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Tilbage til Problemer og løsninger