Efter at have konsulteret en mekanikerven ( uden bilen) - mente han at det kunne være den hydrauliske kobling det kunne være galt med, \"folk glemmer altid at skifte denne væske, de husker kun bremserne\" - var hans visdomsord.
Jeg checkede beholderen i motorrummet helt oppe i hjørnet, og hallo
DEN VAR SIMPELTHEN TOM!!
Jeg købte straks en bøtte dot4 og hældte på, men det hjælper dog ikke. Systemet skal formentlig tømmes ud (den væske som blev synlig efter jeg hældte på var helt mosevandsfarvet) - og udluftes.
Jeg bestilte en ny slavecylinder hos MX5 parts, for min tanke var at den gamle er nok var blevet utæt - ellers var beholderen nok ikke blevet tømt . - Når jeg siger\"nok\" er det fordi jeg lige netop havde hentet bilen fra en fuld PAVA behandling, og ALT er bare vådt/klistret, og jeg kan ikke se noget.
Er det nogen der kan fortælle mig om det er svært at skifte denne slave, jeg har netop fået den hjem, og hvad skal man regne i tidsforbrug?
Er det en af de ting der er bedre at overlade til \"en der ved hvad han gør\" ?
Jeg kan \"snyde\" bilen i bakgear ved at koble ud og starte bilen mens gearstangen presses mod bak, så hopper den i, og koblingstrykket er åbenbart lige nok til at bilen ikke kører. Jeg har dog ikke kørt i den endnu, for jeg havde tænkt mig at køre direkte til et værksted, hvis i mener at det er bedst med fagfolk...