Redaktør: Softtop
Bent skrev:Mit pumperelæ er gult i bunden, her et seksbenet stik, hvor der er monteret 5 ledninger. Det klinkker ret tydeligt,(når det virker)hvis man sætter tænding på(uden at starte). Benzinpumpen kører ca 5sek.
Bent skrev:Nu blir det først rigtigt besværligt, ned og se om der kommer strøm til pumpen. Hvis der gør det, så er pumpen træt(meget). Kommer der ikke strøm til pumpen er relæet defekt.
Bent skrev:Nu blir det først rigtigt besværligt, ned og se om der kommer strøm til pumpen. Hvis der gør det, så er pumpen træt(meget). Kommer der ikke strøm til pumpen er relæet defekt.
And skrev:Mit startproblem dukkede op igen i går. Efter en køretur på 600 m og 15 min pause kunne jeg ikke starte, der måtte en 6 - 8 forsøg til før den ville starte. Indtil da tørnede motoren bare rundt, med kompression, men ingen tænding. Da jeg kom hjem igen prøvede jeg en gang mere i garagen og der kunne bilen ikke starte igen, efter 45 sekunders pause og med en tekniker i telefonen startede den naturligvist som om intet var hændt![]()
Mistanken rettes pt. imod tændingsbundstykket, dette vil jeg kigge nærmere på senere i dag og prøve rense hvis det viser sig at have dårlige kontaktflader.
Piphest skrev:Hvad er et tændingsbundstykke? Og hvorfor har du mistanke til det?
Bent skrev:Når den ikke starter, har du så "våde" tændrør ? hvis ja så er der benzin.
Da bilen kan starte efter 45 sek, ville jeg skyde på tændningsmodul, da de andre "ting" (knastakselsensor, tændspoler) ikke kan nå at køle ned på 45 sek
Bent skrev:Benzinen fordamper ikke så hurtigt, og der er også en tydelig luftforskel, de svigende "opstartstider", tyder ikke på et kobberproblem(tændsspole etc)
Tilbage til Problemer og løsninger
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 0 gæster