nogen der kender denne?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

nogen der kender denne?

Indlægaf gti for rally » tors 17. jun 2010 09:17

jeg går med tanker om at købe en MX-5, dels til crusing men også trackdays.

jeg har kikket på denne:http://www.materialegaarden.dk/Default.asp?sess=61105689&css=http://www.materialegaarden.dk/design/seenon/materialegaarden/opslagstavle.css&vo=277993&vf=viewevent&vi=277993&NumOfDays=10000&CatGrp_selections=&vm=16993#vo277993

og kan faktisk godt lide udseendet af den, MEN den er billig og har stået der længe og så kommer spørgsmålet, hvorfor? nogen der ved noget?

mvh
Michael
Brugeravatar
gti for rally

Geografisk sted: kalundborg

Indlægaf Star » tors 17. jun 2010 10:13

Ja årgangen fremgår jo ikke, men man kan da se at det er en Amerikaner pga nummerpladeholderen, og der står kun kørt 108000 - så er det nok miles dvs X 1,6 dvs 172.800 km. - ikke alarmerende, men immervæk noget mere en 108.000 km....

Det fremgår heller ikke om det er MED eller uden afgift...

Så du må ringe og forhøre dig :)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf KimT » tors 17. jun 2010 18:54

Tjek for rust:
http://five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=1735&highlight=rust

Generel kontrol:
http://www.miata.net/faq/usedmx5.html+links (Jeg har ikke læst teksten, så jeg kan ikke stå inde for den)

Den ser frisk ud med striberne! (Men køb den ikke pga. dem, de koster sikkert ikke mange basseører at få lavet på en anden mx5'er).
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf feddersen » tors 17. jun 2010 20:30

Hej

Vi har købt to NA'ere indenfor de sidste 15 måneder og generelt så kan man sige, at man får hvad man betaler for. Der er dog nogle undtagelser. Der findes af og til nogle rigtig gode tilbud, men de er væk indenfor ganske få uger. Derudover er der nogen der tror at lakkens stand skal være udgangspunktet for prisen. En pæn bil er ikke nødvendigvis en god bil.

Så start med at opsøge enten Andreas i Vissenbjerg eller Jan i Jelling og kør en tur i en \"reference-bil\". Altså en, hvor de siger: \"Sådan skal den bil køre\". Så har du et rigtig godt udgangspunkt for yderligere sammenligning.

Hvis du spørger pænt her eller på http://mx5club.dk/ er der måske en der vil give dig en tur i en velplejet bil i nærheden af dig.

Det kan også være en hjælp hvis du allierer dig med en, som har en i forvejen. Jeg ringede til en forhandler, da vi skulle have nummer to og han startede med at fortælle om alle fortræffelighederne og hvor god bilen var, men da jeg sagde jeg havde en i forvejen og der var lige nogle konkrete ting jeg ville vide om bilen, så mente han pludselig, at den ikke var noget for mig.
Med venlig hilsen
Karsten Feddersen :-)
Brugeravatar
feddersen

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf KimT » tors 17. jun 2010 21:34

feddersen skrev:Jeg ringede til en forhandler, da vi skulle have nummer to og han startede med at fortælle om alle fortræffelighederne og hvor god bilen var, men da jeg sagde jeg havde en i forvejen og der var lige nogle konkrete ting jeg ville vide om bilen, så mente han pludselig, at den ikke var noget for mig.
Sådan en fusker! Nu bliver jeg selvfølgelig nysgerrig og vil høre hvem det var (selvom jeg ikke bor i området, men alligevel)
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf feddersen » tors 17. jun 2010 21:47

Hej

Jeg kan ikke huske hvem det var, men det var så vidt jeg husker i Nr. Sundby. Jeg havde også fat i en anden forhandler (Ilbro Auto) i Nordjylland, som ikke ville lade mig prøve bilen før jeg havde skrevet under på slutsedlen. Sjovt nok kom jeg aldrig til Nordjylland for at prøve MX5'ere.
Med venlig hilsen
Karsten Feddersen :-)
Brugeravatar
feddersen

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Ozan Yücelbas » fre 18. jun 2010 08:46

Den vogn har været tilsalg i langt over et år, den står i en lade, eller det ligner det ihvertfald. Synes ikke den så særlig pæn ud. :roll:
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf gti for rally » fre 18. jun 2010 08:51

Ozan Yücelbas skrev:Den vogn har været tilsalg i langt over et år, den står i en lade, eller det ligner det ihvertfald. Synes ikke den så særlig pæn ud. :roll:

okay, har du været ude og se den irl?
Brugeravatar
gti for rally

Geografisk sted: kalundborg

Nysynet pyhhhhhhh

Indlægaf Lennart » fre 18. jun 2010 14:14

Fik lige MXeren synet igår.

Var lidt nervøs mest pga. flg modifiseringer.

1. Jacson racing \"cold air\" luftfilter system.

2. Lave forlygter, de hedder vist low light eller sådan.

3. Dobbelt udstødning der reelt larmer 5 x mere end en almindelig udstødning. Så meget at den ikke sælges i Tyskland men kun til export.

Det skal lige siges at den var inde til syn 2 gange, første gang forurenede den for meget ! Jeg havde bare sendt den på værksted (Automester) de pillede lidt ved benzinblandingen med besked om at det nok skyldtes
jackson luftindtaget, og så kørte de den ud een gang til, og vupti nysynet.
Uden bemærkninger af nogen art. Sikke en lettelse.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Lennart » fre 18. jun 2010 14:22

Se venligst bort fra ovenstående indlæg, det skulle ha været et nyt emne.
Og jeg kan ikke slette det, sorry.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Ken » lør 19. jun 2010 20:09

Lennart, du mener vel \"Ah, Interesting!\"
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Tilbage til Diskussion