Jeg bor pt. i San Francisco og er den lykkelige ejer af Lucy, en Miata '93 LE uden rust og i generelt god stand (der skulle tilsyneladende være under 10 af dem i EU). Jeg har alt originalt LE tilbehør, dvs. 2 sæt røde måtter, rød tonneau (ubrugt), boot cover og de originale 14\" BBS fælge. Det eneste der mangler er den nummererede nøglering
Alt udstyr virker: MSSS stereo med back thumpers, cruise control, elruder, spejle, servo, ABS og A/C. Hun har bremser fra en 1.8'er med nye Brembo-skiver, nye KONI justerbare støddæmpere, afstivet chassis, ny vinyl-kaleche med glasbagrude, Racing Beat luftindtag og en køler fra en 1.8 automatic (større kapacitet). Alt i alt synes jeg hun kører skidegodt og jeg nyder hvert sekund i den bil (selv kæresten har godkendt bilen).
Jeg havde oprindeligt tænkt mig at tage hende med tilbage til Danmark når jeg vender hjem i Marts 2011, men efter at have spurgt Andreas Fast til råds, kan jeg se at det vil komme til at være ret dyrt at få hende med hjem (ca. 55.000 kr ifølge Andreas).
Hvad synes I jeg skal gøre? Jeg kan se følgende muligheder:
1) Bide tænderne sammen og betale hvad det koster at få hende med hjem (og ignorere al fornuft).
2) Sælge hende her i Californien (sikkert til en 17-årig tøs der synes den er \"cute\") og købe en MX-5 i DK.
3) Tage Lucy med hjem, gemme hende i en varm, tør garage og indregistrere hende når jeg synes jeg har råd, evt. købe prøveplader et par gange om året for at lufte hende lidt.
Gode forslag til alternativer modtages meget gerne! Er der nogen der har erfaring med import fra USA? Jeg tænker især på transport over atlanten - hvor henvender man sig?
Mange hilsner,
Tobias