Five-speed Online Championship

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Tore » man 10. jan 2011 22:35

Tak for i aften. Det var fedt!! :-) Eiger Norwand var dog lidt for smal til så mange biler synes jeg - i hvert fald når vi ikke er mere disciplinerede under starten. :roll:

Jeg kører med en noget anden undervognsopsætning (bl.a. 1.8/2.0 camber) - og manglede liiiige et par sekunder pr. lap. Måske man skulle lade sig inspirere. Engine-wise kørte jeg med kompressor og stortset ikke andet - så kunne jeg lige ramme 207 hk. Har dog stærkt overvejet at gå rent NA istedet.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » man 10. jan 2011 23:33

Tak for bankene i aften. :roll:
HÃ¥ber jeg stadig er venner med de fleste af jer ! :lol:
Det gik jo lidt hårdt for sig nogle gange, og på tværs kom jeg også af og til.
Men virkeligt sjovt. Godt jeg ikke havde mic. på. :evil: Det gik dog mest på min egen kørsel og manglende kunnen. Håber snart at kunne få fat i et\" Driving Force GT wheel\", og at det vil falde mere naturligt end den controller.
Vil prøve med et (½ gammelt) bluetooth headset næste gang. Det var jo fedt at kunne høre jer der var med på lyd.
Lidt tid til at træne kunne vist godt behøves.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf altid6 » tirs 11. jan 2011 09:34

Ja der skal bare noget træning til Kuksi og måske det er nemmere med et rat end controller, tror de fleste af os bruger rat og pedaler. En ting du nok skal gøre ved bilen, er at få en hækvinge på. Det giver lige den smule mere downforce og greb, så ikke man spinder så meget. Banen var også nådesløs, så snart man bare var lidt ude af sporet. Skal man køre hurtigt på en bane, så kræver det lidt træning og en rigtig opsætning af undervogn og gear.

Jeg har replays fra begge løb, men er der nogen som ved hvordan man kan dele disse replays, så i andre også kan se løbende og måske lure nogle tricks af??? Jeg har prøvet at få replay filen over på computeren, men den ligger i et format, som hverken quicktime eller mediaplayer kan afspille. Ved ikke om jeg kan sende filen til jer på mail også i selv kan kopiere den over på jeres PS3!!!!

Generalt til jeres kørsel, kan jeg kun sige. Rigtig godt og flot kørt gutter. Der er virkelig stor diciplin og respekt for hinanden. Ja der er bøvl i første sving når der er 10 ivrige MX-5 biler som skal igennem og der bliver byttet lidt lak, but thats racing. Hvis i vil se \"psyko bilister\" bagved et rat, så log på en offentlig server, vi køre som rene engle ved siden af og sådan skal det være :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf BB » tirs 11. jan 2011 10:11

Det var bestemt underholdende - og en anelse ydmygende :oops:

Jeg kunne huske banen fra GT5 Prolouge og tænkte det nok ville gælde for den manglende træning, men da min bil ikke blev accepteret af systemet røg det meste af opvarmningen og det gjorde mig lidt presset 8)

Samtidig må jeg erkende, at i det felt der er samlet kommer man ikke først rundt med en standardbil der har fået flere heste og mindre, det er slut med at spare på de virtuelle kroner og der skal helt klart investeres i transmission og undervogn.

Måske pga. mit langsomme tempo oplevede jeg i øvrigt ingen trafikale uheld, eller måske var det fordi jeg ved den første start var lidt tilbageholdende mens jeg i de to efterfølgende startede fra forreste række.

PS. Mens jeg venter på den nye version af det officielle PS3 headset kommer til DK, så har jeg købt et billigt Nokia headset i den lokale Elgigant. Det kostede 99.-. Det er ikke særlig fancy og mangler støjdæmpning og alt det, men indendørs er det helt ok.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf altid6 » tirs 11. jan 2011 13:16

Kan ikke finde en måde at vise jer replays på, men har set dem igennem og det er faktisk ret fedt at se på. Virkelig en styrke iblandt GT5 mange mangler. Har ikke rodet med det der photomode før, men i skal ikke snydes for et par stemnings billeder fra de 2 løb i går.
10 biler til start af første løb.
Billede
Første sving
Billede
Flyvende MX-5
Billede
En NC
Billede
Det kunne godt gå lidt hårdt ud over bilerne
Billede
Starten til 2 løb er gået og Kuksi går lidt sidelæns
Billede
Mekanisk skade er bestemt også synlig. Tjek lige det knækkede hjul ophæng på Web's bil. Bestemt ikke nemt at køre med en bil, hvor baghjulet er så meget ude af sporing.
Billede
Også nyd lige detaljerne på bilerne. Det ser sgu godt ud, med trækøjer og riller i køleren :wink:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Tore » tirs 11. jan 2011 13:23

Nice! :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf AS DK » tirs 11. jan 2011 15:49

I skulle se at få undervognen justeret lidt : Hjulene kan jo slet ikke nå ned til jorden (billede 3) 8)
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » tirs 11. jan 2011 16:34

Ser rigtig flot ud!
Selv viskerne var der gang i på min bil, på første billede.
Min søn syntes det har sådan er beroligende virkning, når de kører frem og tilbage. :lol:
Horn og klaplygter var også i brug, af og til.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf one-niner » tirs 11. jan 2011 17:58

Fede billeder! Replays er så vidt jeg ved ikke gemt i et videoformat, men som en form for hændelseslog, der kræver game engine'n for at kunne afspilles. Hvis der ikke er en export feature, er det ikke sikkert, at replays kan deles, men det må komme, for det er da noget alle gerne vil - også muligheden for at optage en egentlig video ud fra et replay.

Noget helt andet: Jeg har lavet et eksperiment, hvor jeg tunede en Roadster RS (NC) '07 op til 207 hk og gjorde den så let som muligt (931 kg), hvilket er noget tungere end den lette NA, jeg kørte i i går. På tredje forsøg slog jeg min bedste tid i NA'en på Eiger Nordwand (!) Jeg havde faktisk forventet et andet resultat, og var ved at forberede et argument om en vægtgrænse i vores championship for at tilgodese de nyere og tungere MX-5'ere, men det lader ikke til at være nødvendigt... Det kan godt være, at jeg dukker op i en NB eller NC næste gang :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf altid6 » tirs 11. jan 2011 18:19

Har du prøvet at se på moment kurverne for din tunet NA og NC??? Der er jo cirka 100 kg i forskel og de har cirka det samme antal HK, men NC har en større motor volume, så måske det giver den et bedre moment og træk ud af sving!!!! Måske der også er forskel på momentkurven alt efter om man bruger turbo, kompressor eller sug!!!! Holder mig nu til NA med sug, som min egen bil :D

Bare husk at når tilmeldingen er lukket til Five-Speed Championship, så køre man med den samme bil i alle løb :wink: .

Hvilket view køre i med??? Jeg køre med cockpit view, virker mest realistisk, hvis så man også slå HUD fra, er det en speciel køre oplevelse.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf one-niner » tirs 11. jan 2011 18:32

Ja, kom også til at tænke på momentet - jeg kigger lige på det senere. Det er, som jeg tidligere skrev, grunden til at jeg kører med den store turbo på NA'en, da man med justerbar sekstrins gearkasse kun kører med høje omdrejninger.

Men uanset hvad, så er jeg meget positivt overasket over, at der er flere \"løsninger\" på en hurtig bil, og nogle af dem vil givetvis have fordele på langsomme kontra hurtige baner og omvendt :)

Jeg kører med det view, hvor man kan se hele bilen, da jeg ikke har rat. Hvis jeg kører med cockpit view, føler jeg, at jeg mister følingen med bilen. Men havde jeg rat og pedaler, ville jeg klart køre med cockpit view :)

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Uhrskov » tirs 11. jan 2011 20:41

Det var skisme noget rigtig fedt ræs. Det er super fedt med damage på bilerne. Første ræs lå jeg langt i spissen. Men efter lidt snorken fik jeg bustet vognen og kom hurtigt forbi one-nine selv med 30sec forspring. Men 2 omgange inden mål fik han åbenbart også krøllet sin vogn så meget at vi kæmpede tæt den sidste omgang. Go' spas.

Andet løb startede jeg bagerst og havde planlagt at starte roligt, så i andre kunne krølle biler. Men pludselig låkuksi (igen) bred, så der røj den plan. Så nåede i pit allerede på første omgang!
Fik igen senere et uventet pitstop da jeg med skævt baghjul kom skråt over hoppet ved pit indkørsel. Herefter føj jeg nærmest i pit :o)

Jeg vil foreslå vi til næste træning tillader sport-soft dæk. Med 20 (måske 25) omgange betyder det forhåbenligt at 1 pitstop er nødvendigt. Dette kan give et godt trategisk aspekt til løbet.

Altid6: hvis du har mulighed for at gemme og dele replay i din profil, kunne det være fedt.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf one-niner » tirs 11. jan 2011 20:51

Uhrskov skrev:Det var skisme noget rigtig fedt ræs. Det er super fedt med damage på bilerne. Første ræs lå jeg langt i spissen. Men efter lidt snorken fik jeg bustet vognen og kom hurtigt forbi one-nine selv med 30sec forspring. Men 2 omgange inden mål fik han åbenbart også krøllet sin vogn så meget at vi kæmpede tæt den sidste omgang. Go' spas.

Ja, det var virkelig spændende. Jeg røg i pit tidligt, og så gik jagten ellers ind - jeg kørte lige til grænsen i resten af løbet, og da jeg endelig fangede dig, gik det selvfølgelig galt igen :) Vi var sgu et par sørgelige race leaders på den sidste omgang, sådan som vi haltede i mål. Det var klasse!

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf altid6 » ons 12. jan 2011 17:16

Synes selv det kunne være en sjov ide med noget tvungen pitstop. Men da det er træning til Five-Speed Championship og det ikke er alle der har overskud til at tænke pålagte pitstop, synes jeg at vi holder det som det er nu. Hvert løb i træning og mesterskab er cirka 50 kilometer, derfor det forskellige antal omgange alt efter bane.

Men synes bestemt at vi en dag skal holde et endurance race over måske 2 timer, på en bane med vejr og dag/nat kørsel. Nå der er dynamisk vejr kan er der endnu mere taktik, om man satser på tør, intermedia eller regnvejrs dæk.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Tore » ons 12. jan 2011 19:59

Jeg så lige et af de replays jeg gemte og tog et par snapshots undervejs. Tænkte at I lige skulle se dem.

Billede
Tre generationer af mx5 på vej op ad bakke igennem tunnellen (behøver jeg at sige, at NA'eren selvfølgelig når næste kurve først? :wink: )

Billede
Ah! ... tæt og ordentligt ræs når det er bedst! :D

Billede
Nogen træder liiiidt for hårdt på speederen igennem 1. kurve :o

Billede
En NA som man sjældent ser den i virkeligheden :?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

ForegåendeNæste

Tilbage til Banekørsel