Jeg kommer tilbage ;)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Jeg kommer tilbage ;)

Indlægaf Hojannes » ons 8. jun 2011 15:17

Hey, længe længe siden...

Ville da lige sige hej, og fortælle at freden bliver mindre.
For jeg vender tilbage til siden, og denne gang med storm. :)

Jeg valgte jo at skille mig af med min Mx-5 mk1 til fordel for en Opel Speedster 2.0 T. Den blev hurtigt et projekt, og det endte med en stage 5 og mellem 430-450 hk
Nu er pengene brugt, og hvis den skal være vildere skal jeg sælge konen, for bilen bliver ikke solgt :)
Men ulempen ved sådan en maskine, er at den for dyr til at blive prylet (her taler jeg om bilen) Det koster for meget at smadre den, og derfor skal jeg igang med et nyt projekt.

Så nu er planen at jeg skal ha fundet mig en mk1, muligvis mk2 1.8'er jeg skal ha bygget om til drift. så der kommer nok en del spørgsmål fra mig i den kommende fremtid, for jeg har glemt det meste af det jeg har skruet på den gamle mx-5
Jeg kommer dog ikke til at være en del af jeres køreture da bilen aldrig kommer på plader, der bliver skåret for meget i blen til at det er muligt pga ønsket om større styreudslag osv. Men hvem ved måske sætter jeg mazda mærket på speedsteren :)
Jeg går efter af ligge i toppen, og gør ikke noget halvt, jeg bliver måske klogere min viljen er der.... SDseries

Vi skriver da lige five-speed.dk på bilen nu den skal males :)

*God sommer...

skulle i ligge inde med dele som kunne gavne projektet eller evt kende en sponsor er i mere end velkommen.

En bil med mindre frontskade eller andet der kan \"laves\" er også intr. så siger i bare til.
VH Dennis Dahlmann
Hojannes

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 8. jun 2011 18:39

Fandme fedt at der nogle der gider drifte med mx5`ern.. Det er pokkers svært især med den korte akselafstand, som den nu har iforhold til en Silvia, 180sx, supra, skyline mv. Det er ihvertfald ikke nemt !

Hatten af, glæder mig til at se showet fra tilskuerpladserne.

Ret sjovt. Vi sad faktisk sidste weekend i værkstedet om at lave et lign projekt. Bare til 402 meter.

Tanken om en rippet mx5 og en RB26DET motor fra en Nissan Skyline er da strejfet, puha det giver næsten våde underbukser!... Tid, plads, familie... Så når drømmene ikke langt!... Men gør det en dag!

Kom endelig med nogle updates når du engang kommer igang :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Webmaster » ons 8. jun 2011 19:42

Det letteste må være en V8 conv... så er den også næsetung :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Hojannes » ons 8. jun 2011 20:04

Der er fordele og ulemper ved alle biler.
Aksel afstanden er ikke så slem, til de danske baner er den faktisk lidt en fordel, de er ikke lige så hurtige som så mange andre.

50/50 delen bliver en udfordring, men man kan justere sig ud af meget, og resten må rettes op ved at flytte vægt rundt.
V8 er lige voldsom nok, men Honda S2000 er prøvet af før, og en mulighed - jeg starter i AM klassen, så til at starte med bliver den med alm mazda motor og så en mølle på...
Undervognen bliver det vigtigste element, så den kan rette op på det meste.

Jeg springer heller ikke bare på en mx-5 fordi jeg har haft en :) Jeg gør det fordi jeg ser muligheder i den som en silvia ikke gir mig. Samtidig har jeg en del \"venner\" der er godt igang med sporten, og de har givet lidt gode råd, samt stort set alle sagt god for bilen og dens muligheder.

Mx-5'eren er iøvrigt flittigt brugt som et billigt alternativ til en ae86.
Den er lille og let, og hurtig på de små baner - i lange seje baner vil den ha lidt udfordring ved den korte akselafstand.
Men det er som med alt andet sport jeg har været igennem, kun en plads er god nok.... så det går jeg da efter her også.
Hojannes

Indlægaf KjaLLe » tors 9. jun 2011 02:32

Fedt projekt.

Glæder mig til at se en MX-5 i dansk drift :)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Bech » fre 1. jul 2011 08:25

Hvordan skrider projektet fremad?..
Brugeravatar
Bech

Tilbage til Diskussion