Porsche Carrera S4 versus MX5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Porsche Carrera S4 versus MX5

Indlægaf Claus » man 10. apr 2006 16:47

Ja, så har jeg prøvet det. Fik hos Porsche stillet en 2006 911 Carrera S4 997 med keramiske skiver stillet til rådighed i 12timer blandt andet med kørsel på Hockenheim´s testbane.
Faktisk har jeg aldrig været den store Porsche fan, men må dog indrømme at den er lækker...nej, den er herre lækker, er mega hurtig, styrer fantastisk og bremser så lungerne bliver tømt for luft - den slår en MX´er på alle punkter.
Men tro det eller lad være - en MX´er kan godt være med en del af vejen og måden bilerne styrer på er ikke så forskelligt som jeg troede.
Selvfølgelig kan Porschen tage sving med højere hastighed, men måden den gør det på ligner faktisk en MX5 op af dage.
Jeg holdt min mund, skulle ikke fortælle mine venner, hvor tæt det var på den lille blå derhjemme, det kunne jo opfattes forkert.
Men forstår godt hvorfor pressen gang på gang har kåret en MX´er til drivers car og vinder af handlingsday gang på gang.
Men jeg er totalt vild med Porsche nu...føj en god oplevelse, nu vil jeg spare sammen til de omkring +2.5million som den koster på danske plader.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Swootech » man 10. apr 2006 22:24

12 timer i en sprit ny 911'er og tilmed på bane!!? Lucky bastard! :)

Godt at høre at MX'eren ikke er helt tabt i sådan et selskab. Jeg havde godt nok ikke troet at en Carrera 4S - altså med firhjulstræk - på nogen måde opfører sig som en MX'er, men det er nok ikke realistisk at jeg selv nogen sinde får prøvet sådan et bæst.

Jeg har selv altid været 911 fan og jeg kunne godt fristes af den rigtige 911 3.0 SC fra ~1980 hvis jeg falt over den ;)
Swootech

Tilbage til Diskussion