Så blev mit projekt færdigt.. De tog ca. 3 timer nede ved kantstenen, med god tid til at fjumre lidt undervejs. Skiftede også alle gummibeslag da jeg var i gang.
Sådan ser Borla udstødningen ud ved siden af den originale:
Jeg fik ikke mulighed for at veje Bola udstødningen op imod den originale, men min vurdering er at Borla'en er ca. 40% lettere end den originale. MEGET lettere
Installationen var meget let, da udstødningen er delt. Det gør også justering af selve rørhalens placering meget let. Grundet den måde som udstødningen er samlet og kan justeres i længden vil det muligvis kunne lade sig gøre at installere den på en 1,6 med 90 HK (som har længere kat).
Man kan godt mærke at bilen har fået lettere udblæsning. Den tager omdrejningerne lidt mere frejdigt. Men hold da op, der er bas i sådan en Borla.. Uhadada!! - Måske lige lidt for meget efter min smag. Ville godt have lidt mere grynt, men nu lyder den som en meget voldsom potent sportsvogn.. Jeg vil køre lidt med den for at se om jeg syntes det er sjovt. Ellers må jeg jo forsøge mig med en anden! -
Er der nogen som ved om sådan en ny udstødning ændrer karakter efter et stykke tid??
Før og efter (yeps.. skal have vasket bil!!)