PÃ¥skeprojekt??

Her kan der skrives om de projekter, der arbejdes på og billeder af egen MX-5 kan vises frem..!

Redaktør: Softtop

PÃ¥skeprojekt??

Indlægaf Webmaster » ons 12. apr 2006 15:37

Hvad skal I lave på MX-5'eren i påsken??

Jeg har kommet til at bestille en Borla udstødning, som naturligvis skal skrues på! Har ikke set mange af den slags i DK, så jeg er spændt på at høre/mærke den. Indtil videre kan jeg kun konstatere at den faktisk er ret let (må forsøge at veje et eller andet sted)
Billede
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf iron morten » ons 12. apr 2006 16:13

Plejer der ikke at være en potte på det mellemrør? :wink:

Skriv lige når den er kommet på, og hvordan den lyder.
iron morten

Super

Indlægaf Claus » ons 12. apr 2006 16:19

Hvad kostede den ?
Eksisterer den til en NB model ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » ons 12. apr 2006 16:25

Den kostede 330£ hos http://www.moss-europe.co.uk og den findes også til en NB'er, men med en noget anden rørhale.

Potte på mellemrører...tjoo det kan da godt være, men det er da så ikke på den her :wink:

Glemte i øvrigt at skrive at der er 1 mio miles garanti på, så den ruster nok ikke væk lige foreløbig :roll:
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

påske

Indlægaf hasse » ons 12. apr 2006 22:25

Hvad jeg skal lave?

Jeg er igang med at montere kobling -Happy meal- og svinghjul (3,5 kg)fra Fly'in Miata.

Har fået transmission og blok det skilt ad (helvedes skruearbejde på umulige steder) og monteret kobling og svinghjul.
MEN MEN MEN.
Det skal jo på igen. Og det er der nu gået godt en dag med.
Lille akselende ind i et lille hul, som man må \"føle\" sig frem til at få til at gå i hak.
Af en eller anden mærkelig grund kom jeg pludselig til at tænke på min pure ungdom.

Men NU er det \"åbenbart\" ved at blive forår/sommer. for nu er mit \"gadearbejde\" startet!!!!

AK AK \" Så gik den Påske.....forhåbentlig ikke uden BRMMMMMM.

God PÃ¥ske allesammen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » tors 13. apr 2006 08:11

Nå Hasse, så finder du endelig ud af om svinghjulet lever op til forventningerne :)
Når du har fået din første prøvetur må du endelig tilbagemelde hvordan det er.

Mit påskeprojekt bliver at se lidt på det sidespejl som en eller anden klovn har kørt af i en parkeringsbås, men det ender nok med et nyt spejl og så skal der sikker en omlakering til før det ser ordentligt ud.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Fin de PÃ¥skeprojekt

Indlægaf hasse » lør 15. apr 2006 18:40

Så blev jeg færdig med mit påskeprojekt. (PYH HA!!!!)

Jeg vil en af dagene- om ikke før - dele projektet op i 2 dele:
1. Uskiftnning af kobling og svinghjul

2 Hvad JEG synes om det nye svinghjul, der vejer mindre end det halve af org. svinghjulet.

Jeg vil ikke blande tingene sammen, så de bringes i \"Tuning og modificering\".

PS
Danny: Det med lakering kommer vi alle ud for.
Der var en betonpille i det lokale parkeringshus, der kørte ind i min bagskærm forleden, så jeg skal både til maler og udbuleretter.

Men Gus ske lov:

Codan har indført en ordning for \"os gode kunder\", så parkeringsskader dækkes uden regulering af præmie og uden belastning af selvrisiko.
Det s'gu da meget godt. IKK'???
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Webmaster » lør 15. apr 2006 21:19

Så blev mit projekt færdigt.. De tog ca. 3 timer nede ved kantstenen, med god tid til at fjumre lidt undervejs. Skiftede også alle gummibeslag da jeg var i gang.

Sådan ser Borla udstødningen ud ved siden af den originale:
Billede

Jeg fik ikke mulighed for at veje Bola udstødningen op imod den originale, men min vurdering er at Borla'en er ca. 40% lettere end den originale. MEGET lettere :o

Installationen var meget let, da udstødningen er delt. Det gør også justering af selve rørhalens placering meget let. Grundet den måde som udstødningen er samlet og kan justeres i længden vil det muligvis kunne lade sig gøre at installere den på en 1,6 med 90 HK (som har længere kat).

Man kan godt mærke at bilen har fået lettere udblæsning. Den tager omdrejningerne lidt mere frejdigt. Men hold da op, der er bas i sådan en Borla.. Uhadada!! - Måske lige lidt for meget efter min smag. Ville godt have lidt mere grynt, men nu lyder den som en meget voldsom potent sportsvogn.. Jeg vil køre lidt med den for at se om jeg syntes det er sjovt. Ellers må jeg jo forsøge mig med en anden! -

Er der nogen som ved om sådan en ny udstødning ændrer karakter efter et stykke tid??

Før og efter (yeps.. skal have vasket bil!!)
BilledeBillede
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Danny » lør 15. apr 2006 22:07

Der var en betonpille i det lokale parkeringshus, der kørte ind i min bagskærm forleden

:lol: Pokkers til byggeri, det kan man aldrig regne med.

Er der nogen som ved om sådan en ny udstødning ændrer karakter efter et stykke tid??

Min erfaring siger at den falder lidt til ro efter en måneds tid, men du skal ikke regne med at det er ret meget. Jeg synes egentlig også at min er lidt for..tja \"brian\", men når nu kvaliteten og ydeevnen er så god nænner jeg ikke at skifte den ud.
Smile-faktoren er højere når man smider kluden og tager sig en solskinstur, man bliver glad for lyden omme bagfra. Men i de situationer hvor man godt kunne ønske sig lidt diskretion må man altså finde sig i, at det er der bare ikke
Danny

smiler

Indlægaf Claus » søn 16. apr 2006 08:17

Jeg elsker den bas lyd, men har desværre ikke nok i min eftemonterede monterede Remus potte:-)
SÃ¥ jeg skal nok ud og investere i en Borla potte...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf jepperimmen » søn 16. apr 2006 18:30

Jeg tænkte godt nok at der var gået \"Brian\" i webmaster med valget af Borla - det er en af de potter som larmer mest :o

http://www.good-win-racing.com/mazda/miata/11-1018.html
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf the chicken » tirs 18. apr 2006 09:59

På motorcykler begynder sportspotter først at larme ordentligt efter et par 1000 km - så vi må da ikke håbe at de samme gør sig gældende her :D

Men de ændrer normalt temli meget lyd til det dybere, når de er kørt til...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Piphest » tors 15. jun 2006 22:58

Webmaster skrev:Man kan godt mærke at bilen har fået lettere udblæsning. Den tager omdrejningerne lidt mere frejdigt. Men hold da op, der er bas i sådan en Borla.. Uhadada!! - Måske lige lidt for meget efter min smag. Ville godt have lidt mere grynt, men nu lyder den som en meget voldsom potent sportsvogn.. Jeg vil køre lidt med den for at se om jeg syntes det er sjovt. Ellers må jeg jo forsøge mig med en anden! -

Nu er jeg spændt på om du er blevet glad for din Borla, eller om den er på vej til at blive udskiftet igen?

Det var nemlig en af de udstødninger jeg selv overvejede, men det endte i sidste ende med at blive en Racing Beat Dual Tip Muffler

Billede

Og nu er jeg kommet til at bestille en RoadsterSport Stainless Steel Midpipe

Billede

Og en Jackson Racing Header (jeg ved at Racing Beat's er bedre, men så er der desværre ikke plads til en supercharger)

Billede

Jeg kom også til at bestille en ACT Stage 1 Organic Clutch

Billede

Og et ACT PROLite STEEL Flywheel

Billede

Og lige nu er min bil hos Andreas for at få monteret et sæt H&R Sway Bars og repareret lidt lak... :D

Billede

Behøver jeg at sige at jeg glæder mig til at det kommer hjem, det hele er monteret og til at jeg kommer ud og zoom zoom'e igen? :D
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Webmaster » fre 16. jun 2006 07:09

Piphest skrev:Nu er jeg spændt på om du er blevet glad for din Borla, eller om den er på vej til at blive udskiftet igen?
Udstødningen har mange god kvaliteter, og gør at bilen lyder som en rigtig rå lille sportsvogn, men larmer lidt for meget i forhold til det jeg ønsker. Så jeg har sat den til salg: http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=573
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Indlægaf Danny » fre 16. jun 2006 15:42

Hov vent lidt. Racing Beats manifold kan skam godt monteres uden at være i vejen for en kompressor. Kompressoren skal bare være en \"cold-side\" som dem fra BRP eller FM's Ubercharger, som sidder monteret på insugningsmanifoldet i stedet.

Det er ellers en masse dejlige ting du er \"kommet til\" at bestille :D
Danny

Næste

Tilbage til Projekt og galleri