GPS Preformance software?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Claus » tirs 17. mar 2009 09:18

Jo Diesel har mere effekt altså moment og HK til rådighed ved et lavere rpm i forhold til benzin, det er jo derfor de rykker ved de lave omdrejninger - moment kurven topper hurtigt og falder også hurtigt, hvor hk kurven er meget mere flad.

Men måske beregningen modellen kun \"virker\" på benzin biler, hvilket jeg ikke rigtig kan få til at passe, men det er en god hurtig måde at beregne ca. hk og moment på, ved at benytte den formel.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf the chicken » tirs 17. mar 2009 09:52

En væsentlig detalje er jo at GPS er upræcist - USA scrambler signalerne, så de ikke kan misbruges til fx. terror.

Og hvis positionen er 10m ved siden af sig selv, så bliver målingen nok også noget hen i vejret.
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 17. mar 2009 11:00

Claus:
Jeg kan ikke følge dig:
\"Men måske beregningen modellen kun \"virker\" på benzin biler, hvilket jeg ikke rigtig kan få til at passe, men det er en god hurtig måde at beregne ca. hk og moment på, ved at benytte den formel.\"

Hvis det er formlen, du mener, er det jo en videnskabelig/matematisk formel, der viser sammenhængen mellem HK (eller hvad måleenhed, man nu bruger) og NM (eller hvad måleenhed, man nu bruger).

Så det er ligegyldigt om det er diesel eller benzin, hvis det er det du mener med:\"Men måske beregningen modellen kun \"virker\" på benzin biler...\"

Forøvrigt er det meget \"skægt\" at benytte ovenstående beregningslink til at få en FORNEMMELSE, af hvor lidt accelerationen bliver større/mindre ved f.eks. en vægtforøgelse/-formindskelse på 25, 50 kg, 100 kg. eller en anden størrelse. Eller ændring i hk. Eller begge dele.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Claus » tirs 17. mar 2009 11:28

Hasse : Lad os begrave ordspillet her om den formel, jeg tror at vi er nogenlunde enige om formålet med sådan en beregner.

Jeg har kikket på den 0-60 og den passer også nogenlunde, altså det kan ikke være helt galt..men som sagt det er effektmålt på baghjulet og der kan nemt være 15-20hk tabt i transmission og bagtøj og en driftklar MX5 ligger omkring 2524lbs.

Ja, jeg lavede også den beregning, hvad nu hvis...man fjerner reservehjulet og smider lappegren ned istedet for...ja det giver omkring 0.2sek...og hvad nu hvis man får kold indsugning og sænker indsugnings temp ved manifolden med 20-30 grader, så giver det omkring 10% effekt forøgelse og så har man pludselig nappet næsten 1 sekund af tiden.
.....Ganske sjovt legetøj...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tirs 17. mar 2009 11:56

En anden sjov beregner:

http://www.web-cars.com/math/qtr_mile.html

(Der findes sikkert utallige på nettet.
Har prøvet at trække formlerne ud fra siderne, men det kender jeg for lidt til web-siders opbygning til at kunne gøre).

Claus:
Ad ordkløveri: Ah så slemt var det da heller ikke.

Så tænkt i stedet på rigtig ordkløveri (som absolut IKKE er ordkløveri):

Citat:
\" I retsforskrifter betyder \"kan\" en gang imellem \"skal\", og \"skal\" betyder \"kan\"\".

Den er der vist ikke mange, der kan stikke!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » lør 29. okt 2011 21:29

Er der mon idag ikke lavet nogle smarte og brugervenlige programmer til IPhone og andre smartphones, som kan bruges i praksis?

Fladt selv over en der talte positivt om dette gratis program.https://market.android.com/details?id=com.racedroid
Hello

you could try this application :
http://www.androidapps.com/tech/apps...oid-developers

It has been tested against standalone computer with speed sensor, accuracy 1-2% on flat surface. THis is the best you can get with accelerometer in any device. Just make sure it is attached to the car (dashboard, windscreen) and the road is flat (no changes in pitch of the road through the run)

Det er sakset fra RX8club.com

Jeg har ikke engang en telefon at prøve det på.
Men er der nogen af jer andre der har fået erfaringer med lign?

Et andet link, der viser lidt: http://www.gadget.pdamu.com/2011/02/09/ ... lackberry/
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Piphest » man 31. okt 2011 09:35

hasse skrev:Claus:
...
Iøvrigt her et et 0-60 link:

http://060calculator.com/

Wow, jeg glæder mig sgu til at se til sommer om det passer at min går fra 0 - 100 på 3,63 sek. :o
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Torben S » man 31. okt 2011 18:26

Du skal sætte kryds i feltet til højre med KG. Den står sikkert i LBS når du prøver at sætte dine data ind. Så accelererer den nok lidt langsommere :cry:
Torben
Torben S

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Piphest » man 31. okt 2011 22:35

Torben S skrev:Du skal sætte kryds i feltet til højre med KG. Den står sikkert i LBS når du prøver at sætte dine data ind. Så accelererer den nok lidt langsommere :cry:

Hej Torben S.

Jeg så godt at der som std. stod LBS, så jeg valgte Kg. og indtastede 1100 (min vejer ca. 1025 Kg.)

Nb.: Har lige prøvet igen, men med 1200 Kg., så siger den 3,8 sek. Men det er da også helt godt.. "0 - Zooom Zoooomtzzzh - 100".. :wink:
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Indlægaf Piphest » man 31. okt 2011 22:49

http://www.youtube.com/watch?v=gbbepO3L ... ideo_title

Det er nogle der hedder Stage3 der har lavet dette klip af min bil, men nu er den hos nogle andre der har mere forstand på at indkøre styrebokse mv. Mikkel Amby fra Stage3 er en svindler, så lad jer ikke narre af at det er dem der har lagt klippet ud, hold jer væk fra dem. Der kommer mere om den historie senere :!:

Nyd klippet.. Der er flere Hk. på vej... :D :evil:
Brugeravatar
Piphest

Indlægaf one-niner » man 31. okt 2011 23:29

Piphest skrev:... Mikkel Amby fra Stage3 er en svindler, så lad jer ikke narre af at det er dem der har lagt klippet ud, hold jer væk fra dem. Der kommer mere om den historie senere :!:

:/ Det lyder ikke godt, men glæder mig til at høre nærmere.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » man 7. nov 2011 23:56

Så er der købt en HTC Desire S i dag (2495,- i Elgiganten), og selvfølgelig er den første app. der blev installeret RaceDroid Lite. :)
Ser ud til at være et fint lille program, og så må det vise sig i morgen om det dur i praksis. Det viser i hvertfald kurver og indsamler data, for mine acclerationer gennem stuen. :lol:

PS: Jeg er ked af at høre det om Stage3! :evil:
Del endelig din erfaring med så mange som muligt, så det rygtes blandt dem der kunne finde på at bruge ham.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Piphest » tirs 8. nov 2011 09:02

Kuksi skrev:Så er der købt en HTC Desire S i dag (2495,- i Elgiganten), og selvfølgelig er den første app. der blev installeret RaceDroid Lite. :)
Ser ud til at være et fint lille program, og så må det vise sig i morgen om det dur i praksis. Det viser i hvertfald kurver og indsamler data, for mine acclerationer gennem stuen. :lol:

PS: Jeg er ked af at høre det om Stage3! :evil:
Del endelig din erfaring med så mange som muligt, så det rygtes blandt dem der kunne finde på at bruge ham.

Tak Kuksi, det er jo hvad der sommetider sker. Du havde jo sagt at der var noget negativ omtale om dem. Så må vi se hvad jeg kan lære af det. :wink:
Vi er i øvrigt ved at lave en side om dem, så andre kan blive advaret :!: :evil:
Og hvis webmaster tillader at vi lægger historien her, kunne det jo også være en mulighed.. :wink:

Nb.:Til at måle effekt, sidevers, accelrations og bremse -G mv. kan i øvrigt anbefale programmet Dynolicious til iPhone, det virker super godt. Jeg har prøvet det på både BMW'en og Mazda'en og jeg må sige at den er ret præcis :wink:
Om den også findes til Android ved jeg ikke, men du kan da prøve at søge efter den. :)
Brugeravatar
Piphest

Indlægaf Kuksi » ons 9. nov 2011 00:21

Hold fast hvor sådan en telefon smart, og hvor kan den dog mange ting. Ting som man ikke fatter man har kunne leve uden. :lol:
Der er jo en verden til forskel, når man endelig tog sig sammen og fik sin Nokia 6300 udskiftet.
Nå men er jo også lige kommet til at investere i programmet \"Dynomaster\" til 26,72kr. Det skulle være Android udgaven. Det har så alle de muligheder for opsætning og indtastning af data som RaceDroid Lite manglede. Så må vi se hvad det kan. RaceDroid Lite manglede i hvertfald opsætnings muligheder og det at kunne gemme kørslerne/runs.

PS. Ja og så selvfølgelig lige opgradere ens telefon abonnement til at omfatte data med 200Mb/mdr.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Kuksi » tors 10. nov 2011 01:16

Dynomaster er alle 26 kr værd! :D
Om det så er der hvor målingerne er foretaget, så logges pos og strækningen kan vises på satelitbillede.
G målingerne er også sjove at se.
Brugeravatar
Kuksi

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion