Ja ved godt det sikkert er en klassiker, MR2, eller MX5.... Men vi står nu i den situation, at vi leder efter en bil til fruen. Hun er træt af at køre børne-containeren til arbejde, og jeg vil gerne bevare min Lotus for mig selv
Vi startede med at se på MX-5'ere (havde håbet hun ville falde for en NA, men hun syns de ser for gamle ud
Så vi endte med at prøve en NB(fl), til ca 170.000... og den var da også ganske glimrende.... omend bagenden føltes MEGET løs (det var regnvejr da vi prøvede den)... det var bare som om der manglede noget ifht. den MX-5'er jeg selv havde en gang..... eller måske sammenligner jeg den bare ubevidst med min Lotus?
-Anyways, hun fik en dag øje på en MR2 fra 2000 (roadster-udgaven, ikke den lidt klumsede 90'er bil der vejer alt for meget, og iøvrigt ser endnu ældre ud end NA'eren
DEN KØRTE FAKTISK BEDRE END MX-5'EREN!!
Det faktum at motoren ligger bag sæderne, gjorde at den både havde meget mere greb i baghjulene, samtidig med at styreindput var endnu bedre transmitteret til bevægelse i bilen. eneste kritikpunkt var en smule felxen i chassiet ved \"slalomkørsel\", samt ikke ALT for imponerende bremser (men jeg sammenligner måske igen lidt med Lotus'en!). -Objektivt set bremser bilen jo langt over gennemsnittet, men 930kg tager blot længere tid at stoppe end 750 (specielt med gadedæk).
Mit problem er nu blot, hvordan jeg kan få overbevist fruen om en MX-5'er? -Har altid omtalt 5'eren som den bedst-kørende bil for pengene, og som en rigtig god sportsvogn, selv sammenlignet med langt dyre biler.
Kunne godt tænke mig at høre hvorfor nogle af jer, har valgt en 5'er frem for 2'eren? -De fleste med en NB nyere end 2000, må jo næsten ha' stået i samme dilemma?