Fragt fra Flying miata

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Fragt fra Flying miata

Indlægaf Wackey » søn 14. maj 2006 13:17

Nogle der ved hvad det koster at få tilsendt en pakke fra flying miata?

Har tænkt på at bestille FM catalysator.

Med venlig Hilsen

Michael
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Danny » søn 14. maj 2006 13:58

Det koster dyrt!

Nu er det ikke for at tage modet fra dig, men det er altså også den eneste ulempe ved at handle med Flyin Miata. I hvert fald hvis du vælger UPS som forsendelsesmetode.

Sagen er, at UPS er skidegode. De leverer professionelt og hurtigt (jeg fik selv undervognsbøsninger og en tårnstabilisator 2 dage efter jeg havde betalt, men det var også UPS express), tilgengæld tager de nogle procenter i fragtomkostninger. Og når man også har moms og told at skulle betale, så er det altså lidt pebret.

Så vidt jeg husker er der 2 UPS metoder og en anden \"almindelig\" metode at vælge imellem, og den sidste er noget billigere men samtidig mere usikker og tager nok en månedstid før du får den.

Men hvis man nu gik sammen om et køb kan det straks bedre betale sig. Og jeg er selv lidt lun på deres krængningsstabiliatorer, så måske kan vi finde ud af noget der :) Hvornår havde du tænkt dig at bestille?

Jeg ville som sagt ikke skræmme dig fra at gøre det, men bare påpege at det ikke er helt så billigt som at bestille fra England. Og det er bestemt det værd, for deres produkter er godt kram :!:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Wackey » søn 14. maj 2006 15:18

Danny skrev:Det koster dyrt!

Nu er det ikke for at tage modet fra dig, men det er altså også den eneste ulempe ved at handle med Flyin Miata. I hvert fald hvis du vælger UPS som forsendelsesmetode.

Sagen er, at UPS er skidegode. De leverer professionelt og hurtigt (jeg fik selv undervognsbøsninger og en tårnstabilisator 2 dage efter jeg havde betalt, men det var også UPS express), tilgengæld tager de nogle procenter i fragtomkostninger. Og når man også har moms og told at skulle betale, så er det altså lidt pebret.

Så vidt jeg husker er der 2 UPS metoder og en anden "almindelig" metode at vælge imellem, og den sidste er noget billigere men samtidig mere usikker og tager nok en månedstid før du får den.

Men hvis man nu gik sammen om et køb kan det straks bedre betale sig. Og jeg er selv lidt lun på deres krængningsstabiliatorer, så måske kan vi finde ud af noget der :) Hvornår havde du tænkt dig at bestille?

Jeg ville som sagt ikke skræmme dig fra at gøre det, men bare påpege at det ikke er helt så billigt som at bestille fra England. Og det er bestemt det værd, for deres produkter er godt kram :!:

Det tænkte jeg nok det var.

Lyder som en rigtig god ide med at gå sammen om at bestille. så kan man da spare lidt på forsendelsen.. Hvor i landet er du fra?
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Danny » søn 14. maj 2006 17:23

Jeg er fra området lige omkring Herning.

Ja hvis vi er 2 er fragten allerede halveret, men var der ikke en mere her fra forumet der stod og overvejede et indkøb fra FM? Eller det var måske dig?
Danny

Indlægaf hasse » søn 14. maj 2006 18:36

Jeg har for et par dage siden bestilt FM-catalysatoren.
De oplyste, at levering ville tage 2-3 uger.
Har ikke fået at vide, hvor meget det koster-har heller ikke spurgt.

Mener at kunne huske, at man kan gå ind på UPS' hjemmeside og selv fortage beregning.
Har kigget lidt i mine gamle FM leverancer.
Flywheel+kobling vejede 26,1 lbs shipping og handling= 235 dollars.

Framerail kit 17,5 lbs sh+hand. 90,60 dollars

Det er beløbene på deres faktura.
Dertil kommer så moms og alle de andre gebyrer.

Har iøvrigt bedt dem om at sende mig dokumentation for hvilke tal den har for rensningen af udstødningsgasserne. Så får jeg se, om jeg får den...altså dokumentationen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » man 15. maj 2006 17:28

Det skal lige siges at jeg nu tager på øvelse (man er jo soldat), og derfor først vil være i stand til at svare på indlæg igen fredag aften. Så hvis du (Wackey) og/eller andre stadig er interreseret i en samlet bestilling så må i gerne vente.

Men hvis du skal bestille det nu så må du jo gøre det, det er der ikke noget at gøre ved :wink:
Danny

Indlægaf hasse » man 15. maj 2006 18:40

Jeg har fået svar fra FM:

Our cat is CARB legal for 90-95 Miatas, although we do not have any paperwork for that. It is technically not legal for 96+ cars even though it is the same (3 way) cat- it is just the rules that make it legal for one and not the other. Since they are all the same core they all work the same.

We have lots of customers with our cat and we do not have any problems with it failing emissions testing here in the states.

Det var så det. Det er hvad man vidste i forvejen.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » fre 19. maj 2006 20:46

Har lige fået priser fra Fly'in på min cat:

ups express 145 us
ups expedited 138 us

Hasse.

PS.
Det er ikke første gang, at jeg har været nødt til at rykke Fly'in for at få forsendelsesoplysningerne (de sender IKKE før de har fået at vide, hvad man vil have som transport).

DERFOR: Hvis I, når I bestiller, ikke inden for en dag eller to får oplysningerne, så ryk.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf jepperimmen » tirs 23. maj 2006 08:48

Er ved at bestille stumper fra Goodwin Racing. Fragten er ikke helt billig :(

Manifold: $ 250
Bagpotte: $ 250
Mellemrør med kat: $ 250
Monsterflow: $ 90

Sendt med FedEx / UPS ikke ekspres.

Den høje pris skyldes mere størrelsen end vægten.

(Det er dog alligevel billigere end at købe de samme stumper i England)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » tirs 23. maj 2006 13:51

Den samlede Fly'in pris på min cat incl. fragt bliver 344 us.

Dertil kommer så moms osv.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » ons 24. maj 2006 10:32

SÃ¥ kom den...cat'en.
Blev sendt mandag, fik den onsdag kl 11.30

Hurtigt...men dyrt!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse