Resultatet blev: 131,0 HK ved 6738 omdr. / 151,6 Nm ved 5088 omdr.
Skuffende når den jo efter bogen burde yde 140 HK
Er der andre, der har fået lavet målinger på standard motorer?
Redaktør: Softtop
jepperimmen skrev:Det er målt på baghjulene. Men det er de opgivne 140HK vel også?
Claus skrev:Ikke fordi, jeg vil afvise de 30hk, men det lyder som et meget stort tab i gearkassen, troede Mazda var bedre til gearkasser.
Normalt ligger et gearkasse tab på 15-18hk.
Min sidste Gtech Pro RR måling lå på 93KW og 0-100km/t på 8.9 sekund, dog langt fra en optimalt måling idet den blev foretaget på en vej som ikke var helt plan, så jeg ved ikke om jeg skal trække noget fra eller ligge noget til - men skal have foretaget korrekte og endelige målinger iløbet af weekenden.
Men 1,06G i sving har den klaret uden og miste fodfæstet![]()
131HK er uanset hvad flot klaret på en standard motor og specielt når målingen er foretaget på et vel kalibreret rullefelt...desværre ser man alt for mange rullefelter alt for optimitiske.
Thomsen skrev:Jeg er ked af at måtte skuffe dig, men med mindre Per har fået nyt rullefeldt, så er de 131hk altså målt på motoren. Det er også det mest normale at opgive efekt på motoren.
Og som Claus siger er et efekt tab på 30hk i drivlinen altså lidt overdrevet.
Jeg har tidligere fået lavet en måling hos kolstrup i Valby, og han kunne via målinger se hvor meget tab der lå i drivlinen. Og jeg mener faktisk det var 18HK.
Ang g-tech har jeg ligesom Claus invisteret i den lille fantastiske dims.
Mest fordi man kan få overført efektkurver til sin pc, og det kan man jo bruge til, at få det mest optimale gearskifte. Og så er der jo os lige drag delen i g-tech. Det fås nok ikke bedre...
jepperimmen skrev:Jeg har netop haft min NB 1,8 fra 1998 (den står helt standard og har kørt 55.000km) på rullefelt hos www.scantune.dk Rullefeltet er kalibreret og godkendt af teknologisk institut, så resultatet burde passe![]()
Skuffende når den jo efter bogen burde yde 140 HK- og nej det er ikke fordi jeg kører for meget "morfar"
![]()
Er der andre, der har fået lavet målinger på standard motorer?
Helge skrev:Da man begyndte at bruge katalysatorer på bilerne, var der så ikke noget med at man havde et krafttab på ca. 10-15% i selve udstødningen.
Tilbage til Tuning og modificering
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster