Sænkning

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Sænkning

Indlægaf buhl » fre 2. jan 2004 14:07

HUSK mht. sænkning at der skal være min. 50 cm op til underkant af forlygte, for at kunne blive godkendt hos SBI.
buhl

sænkning

Indlægaf Christian T » søn 28. mar 2004 17:40

Hvor mange mm kan man således tillade sig at sænke undervognen uden at man få problemer med SBI eller vejbund og lignende ??

Er 30-35 mm er rimeligt niveau ?

/Christian T.
Christian T

Geografisk sted: Ølstykke

Indlægaf jepperimmen » tors 3. jun 2004 13:19

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om sænkning giver problemer ved syn - nogen der vil dele erfaringer :?: :?:

Andreas Fast mener \"dårligt jeg kan leve uden en sænkning..\" Er der nogen der vil fortælle om deres erfaringer med sænkning? Det ser godt ud, men kører bilen bedre eller kun hårdere :?: :?:

Andreas foreslår 35mm sænkning, erfaringer med denne højde :?: Andre højder :?:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Softtop » man 7. jun 2004 17:12

jepperimmen skrev:Jeg kunne også godt tænke mig at vide om sænkning giver problemer ved syn - nogen der vil dele erfaringer :?: :?:

Andreas Fast mener "dårligt jeg kan leve uden en sænkning.." Er der nogen der vil fortælle om deres erfaringer med sænkning? Det ser godt ud, men kører bilen bedre eller kun hårdere :?: :?:

Andreas foreslår 35mm sænkning, erfaringer med denne højde :?: Andre højder :?:

Sørg for at få Tüv-attest med på fjedrene. Hvis ingen findes - køb
noget andet!

Mht. fordele ved sænkning er der flere udover udseendet.
Tyngdepunktet bliver lavere, hvilket kan omsættes til bedre vejgreb.
Krængningen bliver mindre, hvilket kan omsættes til bedre vejgreb.
Styreresponsen forbedres, bliver "hurtigere".

Pas på med at sænke mere end Andreas råder dig til - der er ikke for
megen frihøjde under femmeren normalt og mere end 35mm vil måske
blive en plage ved daglig kørsel. Du kører vel også på anden asfalt end
Jyllandsringens :D
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

sænkning

Indlægaf Knud Erik » man 7. jun 2004 20:57

Det er efter min opfattelse ikke omkostningsfrit at sænke undervognen.
Det kan give ændrede indstillinger på vinklerne på styrtøj mm.
camber og sporing bør opmåles på ny. Der er flere muligheder som
f.eks kan ses på www.mx-5.de/html/fahrwerkseinstellungen.html
god fornøjelse
Knud Erik

Sænkning

Indlægaf Piphest » tirs 20. jul 2004 05:10

Jeg har nu tænkt mig at få Andreas til at sænke min Miata, så ved jeg det bliver gjort rigtigt og at der ikke bliver bøvl med det... :D

/Christian
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Re: Sænkning

Indlægaf Freestyler » tirs 20. jul 2004 06:03

Piphest skrev:Jeg har nu tænkt mig at få Andreas til at sænke min Miata, så ved jeg det bliver gjort rigtigt og at der ikke bliver bøvl med det... :D

/Christian

Jeg valgte at gøre det selv, af præcis samme årsag.. :wink:

(Ovenstående er selvfølgelig ikke møntet på nogen bestemte værksteder. Min erfaring siger mig bare at hvis jeg skal have gjort noget ordentligt, så er jeg nødt til at gøre det selv..)

Freestyler
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf microracerdk » ons 21. jul 2004 20:14

Piphest skrev:Jeg har nu tænkt mig at få Andreas til at sænke min Miata, så ved jeg det bliver gjort rigtigt og at der ikke bliver bøvl med det... :D

/Christian

Må nu desværre sige at jeg gentagende gange har set/hørt om "grove" fejl på 5'ere som andreas har lavet, så husk lige den lange køretur (og evt broafgift for folk på sj.land) så det kan oftes godt betale sig at bruge en mekaniker i nærheden i tilfælde af reklamation.
endvidre er der nu heller ikke de store "ben" i at sænke en bil, husk blot en 4-hjulsudmåling når bilen er sænket.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Softtop » ons 21. jul 2004 22:44

microracerdk skrev:

/Christian

Må nu desværre sige at jeg gentagende gange har set/hørt om "grove" fejl på 5'ere som andreas har lavet, så husk lige den lange køretur (og evt broafgift for folk på sj.land) så det kan oftes godt betale sig at bruge en mekaniker i nærheden i tilfælde af reklamation.
endvidre er der nu heller ikke de store "ben" i at sænke en bil, husk blot en 4-hjulsudmåling når bilen er sænket.

Mht. navns nævnelse må man nok forlange en uddybelse af
ovenstående udsagn. Alt andet kan kun betragtes som urimeligt
overfor den nævnte person.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf microracerdk » tors 22. jul 2004 23:25

Mht. navns nævnelse må man nok forlange en uddybelse af
ovenstående udsagn. Alt andet kan kun betragtes som urimeligt
overfor den nævnte person.

eks. webmasters bil der raslede fra hinanden efter at den var blevet genopbygget, efter den tragiske pakering i et træ.

et medlem her fra siden, hvis motor spildte olie fra toppakningen. - andreas spændte bare topstykket, så var det ok mente han.

en anden her fra siden, fik stillet sin tænding hos andreas, og havde lidt problemer med noget tomgang. da jeg kontrollerede/justerede den for ham kunne jeg konstatere at den stod helt hen i skoven.

jeg sier ikke at han ikke ved hvad har med at gøre, blot at han laver fejl, og der kan være pokkers langt derned for at reklamere.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Webmaster » fre 23. jul 2004 07:09

eks. webmasters bil der raslede fra hinanden efter at den var blevet genopbygget, efter den tragiske pakering i et træ.

Ja, der var et par små ting, hvor jeg var lidt uheldig. Men der var mindst ligeså mange ting hvor jeg var ganske heldig hele projektets omfang taget i betragtning. Alle mennesker laver fejl. Det gør jeg også selv. Det er holdningen til hvordan man kommer videre der efter min gør en forskel på om man skal være tilfreds eller ej.

Det gode ved at få lavet noget hos Andreas er at han har så stor erfaring med MX-5'erne at han ofte ser bilen efter mange andre steder end der hvor man har et problem, og finder en billig løsning, så man imødekommer fremtidige problemer.

Når jeg ser på summen af alle de sager jeg har fået lavet og sammenligner med min erfaring, fra. eksempelvis et større autoriseret BMW værksted i hovedstadsregionen, er jeg bestemt langt mere tilfreds med det arbejde Andreas udfører.

Jeg vil overhovedet ikke være nervøs ved at få bilen sænket hos Andreas... Vil nok være mere nervøs for alt det andet man også lige finder på at købe, fordi han nu har det på lager og man kommer til at spørge! :D :mrgreen:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Gæst » fre 23. jul 2004 07:45

Webmaster skrev:
Jeg vil overhovedet ikke være nervøs ved at få bilen sænket hos Andreas... Vil nok være mere nervøs for alt det andet man også lige finder på at købe, fordi han nu har det på lager og man kommer til at spørge!

Kunne du så ikke snart spørge efter en turbo???? :D :wink:
Gæst

Tilbage til Tuning og modificering