Hvad hvis man ikke gider klubben ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvad hvis man ikke gider klubben ?

Indlægaf Claus » ons 8. aug 2007 17:52

Hvad gør man hvis man ikke gider MX5 klubben - hvis man ikke gider og køre tur der afslutter med besøg på et glaspusteri og sidde under bøgetræet på sin trafikpude og drikke karton rosé vin.
Hvad gør man når man ikke gider gå i strikket vest/sandaler og bære fuldskæg og samtidig ikke rigtig kan forstå at det bliver opfattet som forbudt og forrædderisk at stille spørgsmål omkring kontingent betalingen og andre spørgsmål vedr sit medlemsskab.
Hvad gør man hvis man hellere vil mødes over en kop øl og sparke dæk, tale tuning, benzin, styling, track day, drift og lytte til Hasses nye indkøb og erfaring med diveres produkter og andre mere ungdommelige ting.
Hvad gør man, hvis selv nye potentielle ejere ikke føler sig velkommen på klubbens side.
Alternativet er jo Five-speed.dk her er der plads til alle uanset medlemsskab eller ej og der kommer svar på de henvendelser som bliver stillet - sobert og gode svar.
Hvorfor arrangerer Five-speed \"webmaster\" ikke at vi mødes et sted, det kunne være på en motorvejs tankstation eller andet lign. en dejlig varm sommer eftermiddag hvor vi kunne mødes, uden at nye MX-5 ejere vil føle sig uden for fællesskabet og hvor der er plads til alle blot man ejer og nyder sin Miata - uden at de ejere som møder op skal have penge på lommen, til at købe sig ind i det fællesskab.
MÃ¥ske en ide ?
Hvad er din holdning ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Re: Hvad hvis man ikke gider klubben ?

Indlægaf Webmaster » ons 8. aug 2007 18:29

Claus skrev:......Hvorfor arrangerer Five-speed "webmaster" ikke at vi mødes et sted, det kunne være på en motorvejs tankstation eller andet lign. en dejlig varm sommer eftermiddag hvor vi kunne mødes, uden at nye MX-5 ejere vil føle sig uden for fællesskabet og hvor der er plads til alle blot man ejer og nyder sin Miata - uden at de ejere som møder op skal have penge på lommen, til at købe sig ind i det fællesskab.
MÃ¥ske en ide ?
Hvad er din holdning ?

Først og fremmest er Five-speed.dk ikke ment som et alternativ til "klubben", men er et initiativ drevet af lyst og interesse. Det har dog altid været min hensigt at Five-speed.dk skulle fungere som et fristed for alle med interesse for MX-5, uden krav om medlemskab*, og flere af de gode ting som findes på siden er da også fremskaffet af flittige brugere.

M.h.t. til at arrangere større events, er det ikke lige min stærke side (Min kalender ændrer sig desværre oftest meget pludseligt) – Derfor har jeg netop oprettet en forumsektion, hvor alle kan tage initiativ til at foreslÃ¥ møde af den karakter du nævner.. http://www.five-speed.dk/Forum3/viewforum.php?f=4 SÃ¥ har du mod pÃ¥ at starte et møde en dag – Ja sÃ¥ opret en trÃ¥d med â€
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf altid6 » tors 9. aug 2007 07:51

At mødes med andre mx-5 ejer og sparke dæk og snakke styling, uden dresscode som blødhat og stok, ville være helt genialt. Lidt ærgeligt at det eneste sted man sådan møder andre MX-5 ejer er til trackdays og der kan godt være lidt langtid imellem og ikke altid et stort udvalg af MX-5ér.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Thor » tors 9. aug 2007 08:01

Allerførst..tak for det gode indlæg fra Claus vedrørende MX5 klubben.
Jeg har nøjagtig den samme opfattelse på alle punkter.
Vedrørende møde et sted, så synes jeg det er en god ide og jeg kommer meget gerne hvis det passer ind i kalenderen.
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Nord Sjælland

Indlægaf the chicken » tors 9. aug 2007 09:52

i siger bare til, jeg er altid klar til at sponsorere et par kasser øl og sodavand, og folk er mere end velkomne til at samles ved mig :D

Synes det kunne være superfedt at mødes, lave lidt cirkelspark på hinandens dæk mens vi nyder en pilsner eller en nikoline, og bagefter cruise en tur i samlet flok - der er mange fede mx5 veje vi kan suse rundt på her i det sønderjyske 8)

Så sig endelig til hvis det har interresse, så skal jeg nok stable noget på benene!
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf altid6 » tors 9. aug 2007 10:00

Der er fan*** langt til Sønderjylland :lol: . Men hvis du kan få det til at spille med noget banekørsel på Padborg, så er jeg freeeesh :twisted:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Re: Hvad hvis man ikke gider klubben ?

Indlægaf BB » tors 9. aug 2007 11:01

Allerførst så lad mig lige nævne at jeg er medlem af MX-5 klubben og det har jeg været lige siden jeg købte min MX-5'er ved årsskiftet.

Claus skrev:Hvad gør man hvis man ikke gider MX5 klubben - hvis man ikke gider og køre tur der afslutter med besøg på et glaspusteri og sidde under bøgetræet på sin trafikpude og drikke karton rosé vin.

Man gør det du gør her, eller man kan vælge at søge og påvirke klubben og eksempelvis foreslå et arrangement i den stil du savner.

Claus skrev:Hvad gør man når man ikke gider gå i strikket vest/sandaler og bære fuldskæg og samtidig ikke rigtig kan forstå at det bliver opfattet som forbudt og forrædderisk at stille spørgsmål omkring kontingent betalingen og andre spørgsmål vedr sit medlemsskab.

Nu har jeg kun haft lejlighed til at deltage i en enkelt af de faste første-lørdags ture, samt så et arrangement hvor det fakisk var Mazda-klubben der havde inviteret, så mit vurderingsgrundlag er begrænst dog føler jeg nu alligevel, at der hverken er krav om sandaler, fuldskæg eller andet. De folk jeg mødte var i hvertfald en rimelig bred flok og der blev da sparket dæk og bl.a. talt om indsugninger, fælge og meget andet.

Mht. kontigent m.m. så er det min fornemmelse at de par medlemmer som var meget frelste omkring de vist har forstået det ikke var særligt konstruktivt - ligesom at der heldigvis synes og være enighed om at finde en bedre tone overfor evt. kommende medlemmer. Jeg var selv med til at starte den seneste debat om medlemsskab m.m. på MX-5 klubbens side, hvor jeg går under "BlindZenDriver" signaturen, og har besluttet mig til foreløbig at se tiden an, der er nye kræfter i bestyrelsen og de bør lige havde en chance plus at jeg vil lige se hvordan tingene går på hjemmesiden. Jeg synes du kunne overveje samme fremgangsmåde.

Claus skrev:Hvad gør man hvis man hellere vil mødes over en kop øl og sparke dæk, tale tuning, benzin, styling, track day, drift og lytte til Hasses nye indkøb og erfaring med diveres produkter og andre mere ungdommelige ting.
Hvad gør man, hvis selv nye potentielle ejere ikke føler sig velkommen på klubbens side.

Man giver det en ekstra chance og tager emnet op på en konstruktiv måde, det er i hvertfald mit forslag og det er samtidig min fornemmelse at gøres det rigtig vil det blive budt velkommen - også i klub regi.

Claus skrev:Alternativet er jo Five-speed.dk her er der plads til alle uanset medlemsskab eller ej og der kommer svar på de henvendelser som bliver stillet - sobert og gode svar.

Jeg er bestemt også fan af stedet her, men jeg ville nu alligevel ønske der var et fælles forum for det meste der skrives er relevant i begge fora.

Claus skrev:Hvorfor arrangerer Five-speed "webmaster" ikke at vi mødes et sted, det kunne være på en motorvejs tankstation eller andet lign. en dejlig varm sommer eftermiddag hvor vi kunne mødes, uden at nye MX-5 ejere vil føle sig uden for fællesskabet og hvor der er plads til alle blot man ejer og nyder sin Miata - uden at de ejere som møder op skal have penge på lommen, til at købe sig ind i det fællesskab.
MÃ¥ske en ide ?

Jeg synes ideen om five-speed arrangementer er fin, men synes samtidig det er lidt synd hvis der i DK skal til at være to konkurrerende MX-5 klubber. Det er min overbevisning at der er plads til alle i MX-5 klubben, det er i mine øjne simpelthen et spørgsmål om at komme frem med forslag hvis man føler der mangler noget.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Henrik » tors 9. aug 2007 12:43

Jeg er også klar på at mødes i Jylland.. Gerne Sønderjylland.. :-)
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

Indlægaf the chicken » tors 9. aug 2007 13:33

HA! så kan vi holde et 2 mands træf :D

Ellers også en god idé at kombinere det med en tur til padborg, evt. bare en af de dage hvor man kan køre nogle omgange for x antal kr :)

De tager ikke telefonen, så kan ikke få at vide hvornår de holder det næste gang...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Tore » tors 9. aug 2007 18:09

Jeg har nu nydt at være med på mx-5 klub tur - men mødes også meget gerne i Jylland et sted til et mere \"ungdommeligt\" mx-5 møde, gerne i nærheden af Århus, evt. Silkeborg. Ikke at jeg er afvisende overfor en tur til sønderjylland. :wink:

Desuden synes jeg sagtens man kunne lave træffet/mødet i mx-5 klub regí.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf JayBee » tors 9. aug 2007 19:20

Jeg er klar på et møde i det midtjyske... :D

Jaybee..
NA 1,8 ´94 Classic Red...
Brugeravatar
JayBee

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Claus » lør 11. aug 2007 14:02

Tak for jeres svar her eller sendt som PM, som alle er blevet læst konstruktivt.
Håber i forstår min måske lidt provokerende måde at skrive på, men jeg og 2 andre var blot blevet lidt frustreret og skrev man det på klubbens hjemme side, ja så ville man sikkert blive kølhalet, hvilket jeg også er blevet.
Nå, men hvem er friske på at vi mødes over en Cola/Is eller lign. på en motorvejs tankstation en af sensommer dagene - eller vi kunne mødes på en rasteplads hvor der også var en kiosk.

Så kunne vi sparke lidt dæk, tale om styling, motor modificeringer/styring og samtidig hilse på hinanden.
Hvis Hasse deltager kan man jo altid lytte og drage af hans erfaringer og \"Ram Air\" synspunkter :D

Jeg tager boksehandsker med, for jeg har lidt på fornemmelsen at klubben har sat en pris på mit hoved efter dette indlæg, omkring min holdning til en mere ungdommeligt sammenkomst.

Så hvis der er flere som er friske opretter jeg det i forum sektionen med en dato, medlem som ikke medlem vil naturligvis være mere end velkommen.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » lør 11. aug 2007 14:50

Det er præcis de ting du nævner, der gør at jeg endu ikke har meldt mig ind selvom jeg er igang med år nummer 3 som mx-5-ejer.

For øvrigt synes jeg at både Midt- og Sønderjylland er fortræffelige steder at holde sådanne møder :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf hasse » lør 11. aug 2007 15:50

Claus.
Jeg er selvfølgelig med på en sammenkomst.
At tale om min \"ram-erfaring\", er det jo teoretiske (eller er det?)betragtninger, jeg kommer med.

Det er jo igen det der med at kunne mærke forskel på et par heste/NM mere eller mindre.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf altid6 » lør 11. aug 2007 16:16

Jeg støtter dig fuldt ud Claus i din holdning og er klar på at mødes og se jeres små kørende vidunder :wink:
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Næste

Tilbage til Diskussion