Allerførst så lad mig lige nævne at jeg er medlem af MX-5 klubben og det har jeg været lige siden jeg købte min MX-5'er ved årsskiftet.
Claus skrev:Hvad gør man hvis man ikke gider MX5 klubben - hvis man ikke gider og køre tur der afslutter med besøg på et glaspusteri og sidde under bøgetræet på sin trafikpude og drikke karton rosé vin.
Man gør det du gør her, eller man kan vælge at søge og påvirke klubben og eksempelvis foreslå et arrangement i den stil du savner.
Claus skrev:Hvad gør man når man ikke gider gå i strikket vest/sandaler og bære fuldskæg og samtidig ikke rigtig kan forstå at det bliver opfattet som forbudt og forrædderisk at stille spørgsmål omkring kontingent betalingen og andre spørgsmål vedr sit medlemsskab.
Nu har jeg kun haft lejlighed til at deltage i en enkelt af de faste første-lørdags ture, samt så et arrangement hvor det fakisk var Mazda-klubben der havde inviteret, så mit vurderingsgrundlag er begrænst dog føler jeg nu alligevel, at der hverken er krav om sandaler, fuldskæg eller andet. De folk jeg mødte var i hvertfald en rimelig bred flok og der blev da sparket dæk og bl.a. talt om indsugninger, fælge og meget andet.
Mht. kontigent m.m. så er det min fornemmelse at de par medlemmer som var meget frelste omkring de vist har forstået det ikke var særligt konstruktivt - ligesom at der heldigvis synes og være enighed om at finde en bedre tone overfor evt. kommende medlemmer. Jeg var selv med til at starte den seneste debat om medlemsskab m.m. på MX-5 klubbens side, hvor jeg går under "BlindZenDriver" signaturen, og har besluttet mig til foreløbig at se tiden an, der er nye kræfter i bestyrelsen og de bør lige havde en chance plus at jeg vil lige se hvordan tingene går på hjemmesiden. Jeg synes du kunne overveje samme fremgangsmåde.
Claus skrev:Hvad gør man hvis man hellere vil mødes over en kop øl og sparke dæk, tale tuning, benzin, styling, track day, drift og lytte til Hasses nye indkøb og erfaring med diveres produkter og andre mere ungdommelige ting.
Hvad gør man, hvis selv nye potentielle ejere ikke føler sig velkommen på klubbens side.
Man giver det en ekstra chance og tager emnet op på en konstruktiv måde, det er i hvertfald mit forslag og det er samtidig min fornemmelse at gøres det rigtig vil det blive budt velkommen - også i klub regi.
Claus skrev:Alternativet er jo Five-speed.dk her er der plads til alle uanset medlemsskab eller ej og der kommer svar på de henvendelser som bliver stillet - sobert og gode svar.
Jeg er bestemt også fan af stedet her, men jeg ville nu alligevel ønske der var et fælles forum for det meste der skrives er relevant i begge fora.
Claus skrev:Hvorfor arrangerer Five-speed "webmaster" ikke at vi mødes et sted, det kunne være på en motorvejs tankstation eller andet lign. en dejlig varm sommer eftermiddag hvor vi kunne mødes, uden at nye MX-5 ejere vil føle sig uden for fællesskabet og hvor der er plads til alle blot man ejer og nyder sin Miata - uden at de ejere som møder op skal have penge på lommen, til at købe sig ind i det fællesskab.
MÃ¥ske en ide ?
Jeg synes ideen om five-speed arrangementer er fin, men synes samtidig det er lidt synd hvis der i DK skal til at være to konkurrerende MX-5 klubber. Det er min overbevisning at der er plads til alle i MX-5 klubben, det er i mine øjne simpelthen et spørgsmål om at komme frem med forslag hvis man føler der mangler noget.