Farvel til min MX5 :-(

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Farvel til min MX5 :-(

Indlægaf Henrik » tors 13. dec 2007 20:06

Hej med jer.

Ville lige annonce den kedelige nyhed. Jeg har nu solgt min hvide Mazda MX5 1.6 Turbo. :cry:

Har forelsket mig i en sort Porsche Boxster og nu tog jeg skridtet og hentede den i Tyskland.

Trods en lidt utilfreds kæreste og med knap så godt humør satte jeg Mazdaen til salg og der gik ikke mange dage så var den solgt.

Det bliver hårdt at undvære den lille hvide, og vi kommer HELT SIKKERT til at savne den rigtig meget. Har haft den i 4 år nu og der har ikke været en dag hvor jeg ikke har været glad for den og har glædet mig til at komme ud og kører i den. Havde heller ALDRIG gået af med den, hvis det ikke lige var fordi jeg var blevet forelsket i et sort uhyre som jo desværre koster kassen. :wink:

Jeg er rigtig glad for min nye Porsche, den er virkelig bare en så fed, og lyden.. puha..... Men igen, den kan ikke sammenlignes med en MX5 da jeg synes det er 2 forskellige køreroplevelse. Mazdaen er sjovere at kører, man føler virkelig det er en gocart og man har totalt styr på den. Porschen er rendyrket luksus og bare for cool. 2 totalt fede biler begge to... 8)
Men nu må jeg jo se om jeg kan vænne mig til 6 cyl. og el-kalesche.. :lol:

Men lad os nu se om det ikke ender med der kommer en MX5 konebil en skønne dag. :-) (Vi har allerede snakket om hun skal have en på et tidspunkt)

Her er min tidligere.. snøft.. MX5 til dem der ikke lige ved hvem jeg er..
http://www.five-speed.dk/Gallerisub/2006Henrik.htm

Mvh.
Henrik
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

Indlægaf Webmaster » tors 13. dec 2007 20:10

Som også skrevet andetsteds...

Porsche, MG, MX-5 etc... modellen er ikke vigtig. Alle os i de forskellige mærker ved at vi har noget helt specielt til fælles i en 2 personers Roadster.. Derfor hilser vi også glædeligt på hinanden derude... (bortset fra dem i Morgan og Healey'er.. de er for fine :wink: ).

Så tillykke med det. Vi ses derude på landevejen!

I øvrigt...

VI VIL SE BILLEDER!!!

:nopics:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf KjaLLe » tors 13. dec 2007 20:56

Tillykke med din nye vogn, må man være så fræk at spørge hvad du fik for Mazda'en?

Og som Christian skriver - et par billeder ville da være på sin plads ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Lidt flere detaljer...

Indlægaf Knud Mansfeld-Giese » tors 13. dec 2007 21:26

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvordan det er at køre boxster i forhold til mx-5. Altså der må jo være noget mere power og fornemmelse af råhed. Hvordan er den i sving etc. Mx'eren er jo en \"pæn\" vogn som er meget charmerende, men ikke så rå... og forsøger man at gøre den rå via diverse ombygninger, kammer det meget nemt over og virker komisk.

Jeg har selv en 1.8 sport 2004 og er superglad for den - det er efter min mening den bedste årgang (+2005) i og med de har stofkaleche (flot dyb sort farve og look) samt de øvrige småændringer i udseende (kabinen) i forhold til den tidligere NB'er. NC'eren er for høj og ser tung ud, men kører jo ellers fint. Min har lige fået dobbelt udstødning (IL motorsport) og det ser fantastisk godt ud - helt klart noget den skulle have haft fra \"fødslen\"... men lad os høre lidt mere om den porsche.. :wink:

Knud
Sølv 1.8 l - 2004
Knud Mansfeld-Giese

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf altid6 » tors 13. dec 2007 21:36

Ingen tvivl om at en boxter er fed. Men hvis man har den hobby at renovere og ombygge sin bil, så kan man bygge noget af en monster mx-5 for prisen på en boxter. Også kan de \"billige\" boxter vist ikke være med, når det går derud af :wink:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Tobster » fre 14. dec 2007 08:18

Hvor har vi så mulighed for at se den nu? Altså hvor i landet er den solgt til?
Får vi et nyt medlem her på sitet?
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Tilbage til Diskussion