Flyin` Miata rear shock mounts

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Flyin` Miata rear shock mounts

Indlægaf Kuksi » lør 12. jan 2008 17:28

Er der nogen der kender disse :?:

http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4537&parentid=0&stocknumber=13-57100%20%2010MM

Syntes det er meget positivt det jeg har læst om disse.
Men er der nogen der kører med dem i DK :?:

Min MX-5 som er sænket meget (40-50mm H&R fjedre/støddæmpere), kunne godt have brug for noget mere vandring. Samtidig er der sommetider hvor den mister den gode kontakt til underlaget. Dette skyldes da helt sikkert at der er \"pillet ved tingene\"
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Danny » man 14. jan 2008 13:36

Jeg har bestilt et par og hvis ikke de fordømte toldere beholder den for længe, skulle jeg have den i uge 4. Og så kan du ellers regne med de bliver smidt i bilen hurtigst muligt, så skal jeg nok give en tilbagemelding :P

Men ja, det er meget positive anmeldelser de har fået, jeg har endnu ikke hørt noget negativt om dem. Så nu hvor jeg har toasted mit andet sæt bagstøddæmpere på 3 år, vil jeg give dem en chance. En bagende som en hoppebold er nemlig ikke noget jeg forbinder med gode køreegenskaber, så jeg håber virkelig der er en forskel.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Kuksi » man 14. jan 2008 16:45

Super Danny :!:
Glæder mig meget til at høre om din erfaring. Tænkte da nok at der måtte være andre end mig der var blevet fristet.
Og gerne hvad de ender med til at stå dig i med afgifter, moms, forsendelse og hvad de ellers kan finde på :evil:
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Danny » man 28. jan 2008 07:48

Så er de blevet monteret. Det her er lige de indledende indtryk, jeg har kun 20 minutters køreerfaring med dem. Jeg har nogle lange arbejdsdage denne uge, men jeg skal jeg om jeg kan få tid til at uddybe det yderligere efterhånden som jeg får dannet mig et bedre billede af dem. Bemærk, at jeg også installerede KYB AGX samtidig.

Hvis man før har prøvet at skifte støddæmpere eller fjedre, er operationen meget ligetil. Hvis man altså ikke lige runder en møtrik af på de gamle shock mounts, som mig :roll: Hurra for Dremel. Installationen blev også besværliggjort af, at jeg ikke kunne finde mine fjederklemmer.

Klokken 21 i aftes blev det dog tid til den første køretur. Jeg må sige at jeg allerede er godt tilfreds med resultatet.
Bagstøddæmpere og fjedre har tydeligvis fået bedre forudsætninger at arbejde under, måsen er langt mere kontrollabel. Ved ujævnheder lader den til at \"suge\" dem til sig og undgå at man rammer \"bump stoppet\" (aner ikke hvad det danske udtryk er). I sving har jeg tilsyneladende bedre føling med bagdelen, den kører jævnt igennem svinget uden at rykke i det hvis den er ved at miste grebet eller hvis vejen er lidt ujævn.

Og når den så endelig skrider ud er den endnu lettere at styre end før. Udskridingen kommer jævnt og man kan nemt styre den på plads igen eller længere ud hvis man vil. Nu har jeg ikke været ude og drifte midtjylland tyndt, men jeg tog et øde 90 graders sving med baghjulene et par gange.
Danny

Indlægaf Kuksi » man 28. jan 2008 17:46

Lyder rigtigt godt alt sammen. 8)
Jeg må vist have sådan et par på \"ønskelisten\".
Nu \"kom jeg jo lige til\" at købe et sæt 17\" OZ Superlegga i weekenden. :D
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf KjaLLe » man 28. jan 2008 23:12

Lyder jo ikke helt tosset, måske man skulle købe sådan nogle..

Hvad var prisen total med fragt, told og alt det gejl?
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Webmaster » tirs 29. jan 2008 08:01

Det skal da prøves.

Er netop bestilt fra FM sammen med et happy meal med lettere svinghjul... Det er jo snart sommer :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » tirs 29. jan 2008 21:13

@ Kjalle

Det er lidt svært at sige helt præcist, da jeg bestilte flere varer samtidigt og fragtprisen var lagt sammen. Men prismæssigt (udregnet på grundprisen) står de mig i ca 26% af min købesum, så set på den måde har de kostet mig ca 2100 kr totalt.

Hvad køreegenskaber angår, så har jeg det rigtig sjovt for tiden :P
Jeg satte for sammenligningens skyld AGX'erne på trin 2, hvilket skulle svare til hårdheden på de GR2'ere jeg havde før. Og det er altså meget tydeligt at mærke forskel, man har en del mere kontrol over bagpartiet i sving og ved ujævnheder. Man skal stadig ikke fræse over fartbump og diverse, men man oplever ikke længere \"dunk\"-følelsen af en fjeder der er helt klemt sammen.

Men sjovest har jeg det når jeg sætter hårdheden op og tager en snoet vej. For hulen hvor ligger den da bare godt i de sving :D
Danny

Tilbage til Tuning og modificering