Så er de blevet monteret. Det her er lige de indledende indtryk, jeg har kun 20 minutters køreerfaring med dem. Jeg har nogle lange arbejdsdage denne uge, men jeg skal jeg om jeg kan få tid til at uddybe det yderligere efterhånden som jeg får dannet mig et bedre billede af dem. Bemærk, at jeg også installerede KYB AGX samtidig.
Hvis man før har prøvet at skifte støddæmpere eller fjedre, er operationen meget ligetil. Hvis man altså ikke lige runder en møtrik af på de gamle shock mounts, som mig

Hurra for Dremel. Installationen blev også besværliggjort af, at jeg ikke kunne finde mine fjederklemmer.
Klokken 21 i aftes blev det dog tid til den første køretur. Jeg må sige at jeg allerede er godt tilfreds med resultatet.
Bagstøddæmpere og fjedre har tydeligvis fået bedre forudsætninger at arbejde under, måsen er langt mere kontrollabel. Ved ujævnheder lader den til at \"suge\" dem til sig og undgå at man rammer \"bump stoppet\" (aner ikke hvad det danske udtryk er). I sving har jeg tilsyneladende bedre føling med bagdelen, den kører jævnt igennem svinget uden at rykke i det hvis den er ved at miste grebet eller hvis vejen er lidt ujævn.
Og når den så endelig skrider ud er den endnu lettere at styre end før. Udskridingen kommer jævnt og man kan nemt styre den på plads igen eller længere ud hvis man vil. Nu har jeg ikke været ude og drifte midtjylland tyndt, men jeg tog et øde 90 graders sving med baghjulene et par gange.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.