Jeg skal med glæde øse lidt erfaring ud fra vores indkøb.
Angående mit personlige forbrug, står det mig i 8140 kr alt medregnet for følgende varer:
-butterfly brace (altså hele sættet).
-4 stk. KYB AGX.
-et sæt FM rear shock mounts .
Det er min umiddelbare opfattelse, at jeg har sparet nogle håndører i forhold til at skulle have købt hos MX5-Parts. KYB AGX'erne ville alene have stået i lige under 4000 kr uden forsendelse i den forbindelse. Men det er en uretfærdig sammenligning, da mx5-parts kun fører støddæmperne af ovennævnte varer.
Men jeg har faktisk ikke prøvet Performance 5 før, så det kan godt være man kan spare yderligere.
Erfaringer med fællesbestilling:
Flyin' Miata giver ikke grupperabat. Og jydehandelsteknik (prutte prutte) preller åbenbart af
Der hvor besparingen skal findes, er ved at FM propper så mange dele i de samme kasser, som muligt. Dvs. det er fragten vi sparede på. Men nu hvor den er ret dyr når man skal have sendt noget så langt som til Danmark, kan det godt betale sig.
Vi gjorde det således, at jeg modtog bestillingerne fra de to andre og købte varene i mit navn. Jeg betalte via wire transfer, hvilket er bøvlet og langsomt, så jeg gør nok noget andet næste gang. Efter betalingen var gået ind, blev det sendt til min adresse og ankom 5 dage efter afsendelsen fra USA. Jeg skulle imidlertid på SKAT-kontoret og betale en moms/told regning hvorefter varene blev frigivet fra tolden og sendt til mig. Fragtfirmaet var Schenker; hvis det havde været UPS ville vi have haft stumperne før, men til en ca 200$ dyrere pris.
Da varene så ankom hos mig gav jeg de andre besked og vi fordelte moms, told og fragtudgifter udfra hvor meget vi hver især havde bestilt. Musikeren var manden bag en sindrig og effektiv regneformel i den forbindelse
Musikeren bor nogenlunde tæt på mig og henter stumperne personligt, Poulsen får dem tilsendt af mig via Post Danmark. Og så er den skid slået.
Det lyder som en stor og besværlig omgang, men det er ikke så galt. Indkrat bestillingsliste fra folk----bestil og betal----brev ankommer om told/moms----betal told/moms----varene ankommer----fordel varene og udgifterne efter indkøbssum.
I vores tilfælde blev vi dog ramt af nogle forsinkelser. Først var den ene vare i restordre og så var en anden forsinket fra Racing Beat (dem der leverer FM's manifold). Og betalingen gik også lidt i ged, men der var FM flinke og satte forsendelsen igang til trods for at de angiveligt manglede 20$.
Men alt i alt en god oplevelse. Mange af FM's varer kan ikke fåes andre steder, så det er heldigt, at de er troværdige og proffesionelle. De er hurtige på email'en, venlige og pakker sagerne ind i tonsvis af bobleplast og hvad ved jeg. Nu skal jeg bare tilbringe weekenden i garagen, så skal jeg nok vende tilbage med nogle indtryk om selve varene

92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.