fly'inmiata

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Indlægaf Webmaster » tors 1. nov 2007 22:04

Ja... og drømt...!! det er nam nam :twisted: Men en ting af gangen.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf hasse » tors 1. nov 2007 22:39

Når jeg nævner det her, er det fordi, du tidligere i denne tråd er inde på dine tanker om topstykket.
Men egentlig også fordi, du er inde på at fjerne luftmængdemåleren.

Og begge ting er vel for at få mere og eller lettere luft ind i dytten.

Og Garrett - tror jeg det er - betragter jo ikke luftmængdemåleren som restriktiv.

Nå det er ligesom jeg/vi er ved at bevæge os lidt væk fra \"Køb, salg og bytte\"

PS.
Er der nogen,der har en ide om, hvordan Fly'ins priser er i forhold til, hvis man skal have lavet det samme her kongeriget?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Musikeren » lør 3. nov 2007 13:01

Hey Danny

jeg er med på en samlet bestilling hos FM.
hvis jeg stadig kan nå at være med :wink:

mail mig lige

dennisboel@webspeed.dk

Med Venlig Hilsen
Musikeren
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Danny » man 5. nov 2007 13:46

Til jer, der har kontaktet mig angående fælles bestilling:

Der hvor jeg er nået til nu er, at jeg ved hvad i vil have derovre fra, så nu ringer jeg til Flyin Miata i aften og hører dem ad hvorledes vi (altså FM og jeg) gør det nemmest. Jeg tænker noget i retning af, at få det hele pakket sammen og få separate fakturaer medsendt, så vi har en mulighed for at finde hovede og hale i det når de kommer til DK.

Jeg vil vende tilbage med nyt på fredag om udfaldet. Mit arbejde byder mig desværre at være væk de næste 3 dage, derfor ventetiden :roll:

En sidste bemærkning: jeg havde før fællesbestillingen kom på tale angivet mit ønske om fragtvalg til at være \"den billige\", dvs. at det angiveligt tager 2 uger at få det leveret og koster ca. 2 tredjedele af UPS. Jeg kan pt. ikke huske hvad firmaet hedder, men hvis FM benytter sig af dem, tør jeg godt bruge dem. Det håber jeg går an.

Hvis i har kommentarer, ændringer eller lignende kan jeg (forhåbentlig :P ) fanges på tlf. 22952431. Jeg har ikke internetadgang de næste par dage.

Hilsen Danny.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Danny » tirs 22. jan 2008 18:05

Musikeren og Poulsen: tjek jeres PB 8)

:blond:
Danny

Indlægaf Musikeren » tirs 22. jan 2008 22:53

Og også fra mig :!:

Til Danny og Poulsen

Tjek jeres PB ang. Told/moms 8)
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Viggoman » tors 24. jan 2008 22:14

Lyder som om I har fået en sending stumper hjem fra FM?

Kan vi i givet fald få lidt meldinger om hvad hjemtagelsesomkostningerne løber op i (forsendelse, told, moms mv.)

Er der i øvrigt nogen der har handlet hos Tirerack? Jeg er faldet for et sæt Kosei K1 fælge og kan ikke finde en dealer i EU.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » tors 24. jan 2008 22:38

Ja...vi er flere der med spænding følger jeres indkøb :D
Venter med spænding på at høre om forløbet, omkostningerne og ikke mindst om sagerne og hvad det gør for jeres biler 8)

@ viggoman. Rigtig flotte fælge (tænker her på \"racing\"), og med den helt rigtige vægt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Bent » fre 25. jan 2008 00:39

Købte Link ECU, bankeføler, turbotrykregulator, usb stik. Det kom i en lille kasse (40x30x20) efter 4 dage, der ville have været 3, hvis den lokale UPS mand havde været bedre til tal., :? han undskyldte dog !! :o .
Uden en forsinkelse i USA, havde det været 2 dage. :o :o
Kassen vejede 4 kilo, porto ca: 850kr, told 5%, Moms 25%.
UPS angiver varen overfor SKAT :rov: , og man får lidt senere et girokort. MHT porto er der flere muligheder: Hurtig= dyr , Knap så hurtig= Næsten ligeså dyr -5%, Langsom= Stadig ret dyrt -12%
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf altid6 » fre 25. jan 2008 08:48

Når jeg skal købe noget fra Fly'i miata, skal det købes igennem Performance 5 i England. Man kan godt kalde dem Fly'i miatas europæiske afdeling. Selvom at de er et mellemled og skal have noget fortjenste, så er det billiger da du køber delene fra et EU land. Mange af delene har de faktisk på lager, så de ikke engang skal bestille dem hjem fra USA. Så billiger porto og man slipper for SKAT. De priser jeg fik fra dem, var ihvertfald bedre kontra priser fra USA+SKAT+told+moms+forsendelse, på de samme dele.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Danny » fre 25. jan 2008 17:00

Jeg skal med glæde øse lidt erfaring ud fra vores indkøb.

Angående mit personlige forbrug, står det mig i 8140 kr alt medregnet for følgende varer:
-butterfly brace (altså hele sættet).
-4 stk. KYB AGX.
-et sæt FM rear shock mounts .

Det er min umiddelbare opfattelse, at jeg har sparet nogle håndører i forhold til at skulle have købt hos MX5-Parts. KYB AGX'erne ville alene have stået i lige under 4000 kr uden forsendelse i den forbindelse. Men det er en uretfærdig sammenligning, da mx5-parts kun fører støddæmperne af ovennævnte varer.
Men jeg har faktisk ikke prøvet Performance 5 før, så det kan godt være man kan spare yderligere.

Erfaringer med fællesbestilling:
Flyin' Miata giver ikke grupperabat. Og jydehandelsteknik (prutte prutte) preller åbenbart af :P
Der hvor besparingen skal findes, er ved at FM propper så mange dele i de samme kasser, som muligt. Dvs. det er fragten vi sparede på. Men nu hvor den er ret dyr når man skal have sendt noget så langt som til Danmark, kan det godt betale sig.

Vi gjorde det således, at jeg modtog bestillingerne fra de to andre og købte varene i mit navn. Jeg betalte via wire transfer, hvilket er bøvlet og langsomt, så jeg gør nok noget andet næste gang. Efter betalingen var gået ind, blev det sendt til min adresse og ankom 5 dage efter afsendelsen fra USA. Jeg skulle imidlertid på SKAT-kontoret og betale en moms/told regning hvorefter varene blev frigivet fra tolden og sendt til mig. Fragtfirmaet var Schenker; hvis det havde været UPS ville vi have haft stumperne før, men til en ca 200$ dyrere pris.

Da varene så ankom hos mig gav jeg de andre besked og vi fordelte moms, told og fragtudgifter udfra hvor meget vi hver især havde bestilt. Musikeren var manden bag en sindrig og effektiv regneformel i den forbindelse :P
Musikeren bor nogenlunde tæt på mig og henter stumperne personligt, Poulsen får dem tilsendt af mig via Post Danmark. Og så er den skid slået.

Det lyder som en stor og besværlig omgang, men det er ikke så galt. Indkrat bestillingsliste fra folk----bestil og betal----brev ankommer om told/moms----betal told/moms----varene ankommer----fordel varene og udgifterne efter indkøbssum.

I vores tilfælde blev vi dog ramt af nogle forsinkelser. Først var den ene vare i restordre og så var en anden forsinket fra Racing Beat (dem der leverer FM's manifold). Og betalingen gik også lidt i ged, men der var FM flinke og satte forsendelsen igang til trods for at de angiveligt manglede 20$.

Men alt i alt en god oplevelse. Mange af FM's varer kan ikke fåes andre steder, så det er heldigt, at de er troværdige og proffesionelle. De er hurtige på email'en, venlige og pakker sagerne ind i tonsvis af bobleplast og hvad ved jeg. Nu skal jeg bare tilbringe weekenden i garagen, så skal jeg nok vende tilbage med nogle indtryk om selve varene :D
Danny

Indlægaf Kuksi » fre 25. jan 2008 17:10

Super beskrivelse Danny! Tak 8)

Venter jo så at høre mere når det bliver monteret. Især rear shock mounts, er jeg spændt på hvad de kan gøre.

God arbejdslyst til jer alle :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » lør 26. jan 2008 00:30

Tak til Danny for rapport.

Hvad løb forsendelsen op i?
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Danny » lør 26. jan 2008 10:06

Den lød på 525$ for hele molevitten. Efter daværende kurs (lige over 5 kr pr $) giver det rundt regnet 2625 kr.

Og det var for følgende stumper:
-2 Racing Beat manifold
-2 FM katalysatorer
-et butterfly kit
-4 KYB AGX
-2 Rear shock mounts
-et luftfilter
-et benzinfilter
-Magnecor tændrørskabler
-en nederste gearmanchet.

Det kostede 4700 kr i moms/told efterfølgende, da de kom til landet. Så det skal altså lægges oveni priserne fra hjemmesiden, så har man den komplette udgift.
Danny

Foregående

Tilbage til Køb, salg og bytte