I mine yngre dage kørte jeg også et par års tid i min fars navn - vores assuradør vidste det godt, men mente jeg var en \"fornuftig\" dreng

- men gad vide om det ville hjælpe mig hvis jeg havde braget bilen ind i en anden på et tidspunkt???
Jeg valgte selv at lave det om da jeg købte fabriksny bil som 20 årig, og har været forsikret i eget navn siden. Fordelen ved dette var at jeg allerede som 24 årig var elitebillist og det har jeg været meget glad for siden.
Hvis man kører permanent i en bil i sine forældres navn, er det i princippet dokumentfalsk og man kan risikere at blive efterreguleret ved en evt. skade (og politianmeldt hvis selskabet er i rigtigt \"dårligt\" humør.) Registererer man sig som bruger af bilen der står i ens forældres navn er det helt i orden, men min (sparsomme) erfaring siger at præmien bliver akkurart den samme som hvis man selv ejede bilen. Ingen gevinst der.
I øvrigt kan man sagtens finde biler til under 100.000 kr hos Andreas, jeg så selv på et par stykker i det prisleje inden jeg købte min NA hos ham.
Mvh.