Brugt, men hvad nu?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Softtop eller hardtop?

Softtop
16
94%
Hardtop
1
6%

Afgivne stemmer : 17

Indlægaf Kasper Lund » man 7. apr 2008 09:46

JK skrev:Det er ikke så svært, hvis man kan bruge værktøj. Et bodykit kan altid give lidt problemer, men ikke mere end at det et til og finde ud af.

Syntes at den gamle model skal have et kit, lige til at peppe det lidt op.
Men den nye med den alm lygter behøver bestemt ikke efter min mening!

Kan se, at afstemningen ikke er relevant.
Brugeravatar
Kasper Lund

Indlægaf Munk » man 7. apr 2008 18:20

NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Kasper Lund » tirs 8. apr 2008 09:11

Munk skrev:Mht forsikring kan DAF måske give en ok pris

http://www.forsikring.daf.dk/DesktopModules/ViewDocument.aspx?DocumentID=1512

Mange tak ;)
Brugeravatar
Kasper Lund

Indlægaf Philipdam » tirs 8. apr 2008 22:00

Kasper Lund skrev:Okay, fedt nok at det ikke er sådan en besværlig omgang!

Er det dyrt hos gutten ved AU2FAST? Vil gerne sikre mig et ordenligt køb, nu er det jo min første bil!

Er der noget man skal være opmærksom på ved forsikring i ens fars navn?

Kasper

Det er ingen problem at forsikre den gennem dine forældre eller far. Vi har selv 2 almindelige biler og så min mx'er i morsnavn :b .. 5500 inkl kasko årligt .. Eneste du skal være opmærksom på er, at du betaler dobbelt selvrisiko (det gør man ved købstædernes) hvis du er under 26. Hvilket gælder alle biler i hustanden..

mvh.

Ellers go for it, købte selv min mazda (90' NA i rød) i oktober sidste år, og den kørte i vinteres (både med og uden hardtop) no problemo!
Philipdam

Indlægaf JK » tirs 8. apr 2008 22:25

Philipdam skrev:
Det er ingen problem at forsikre den gennem dine forældre eller far. Vi har selv 2 almindelige biler og så min mx'er i morsnavn :b .. 5500 inkl kasko årligt .. Eneste du skal være opmærksom på er, at du betaler dobbelt selvrisiko (det gør man ved købstædernes) hvis du er under 26. Hvilket gælder alle biler i hustanden..

mvh.

Ellers go for it, købte selv min mazda (90' NA i rød) i oktober sidste år, og den kørte i vinteres (både med og uden hardtop) no problemo!

Hvis man forsikre sin bil en en andens navn, er det en god ide at ændre det når man blive 25 ellers får man aldrig selv forsikringer til en god pris. Jeg giver 3800 med kasko uden selvrisiko på både min 206SW Hdi og min MX5. Det får man ud af at forhandle lidt med de forskellige selvskaber - der er heller ikke nogle som kan gøre det billigere nu :D
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Kasper Lund » ons 9. apr 2008 11:40

Tak for jeres besvarelser, jeg må jo prøve at forhandle mig lidt frem og tilbage rundt omkring :)

Tror i at det er muligt at få en god MX5'er gennem AU2FAST for omkring de 100.000 ?
Brugeravatar
Kasper Lund

Indlægaf KjaLLe » ons 9. apr 2008 16:18

Kasper Lund skrev:Tror i at det er muligt at få en god MX5'er gennem AU2FAST for omkring de 100.000 ?

Ja, det skulle være muligt..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » ons 9. apr 2008 16:41

Philipdam skrev:Det er ingen problem at forsikre den gennem dine forældre eller far. Vi har selv 2 almindelige biler og så min mx'er i morsnavn :b .. 5500 inkl kasko årligt .. Eneste du skal være opmærksom på er, at du betaler dobbelt selvrisiko (det gør man ved købstædernes) hvis du er under 26. Hvilket gælder alle biler i hustanden..

mvh.

Det eneste problem, er vel at det er ulovligt at forsikre ens bil i forældres navn?
For nogle år siden "virkede det", men det tror jeg altså ikke det gør mere. Jeg synes at kan huske en sag hvor der var en der i radio/tv stod frem og fortalte at han gjorde det sådan, han blev bustet ret grundigt for det efterfølgende.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » ons 9. apr 2008 17:11

MrT skrev:
Philipdam skrev:Det er ingen problem at forsikre den gennem dine forældre eller far. Vi har selv 2 almindelige biler og så min mx'er i morsnavn :b .. 5500 inkl kasko årligt .. Eneste du skal være opmærksom på er, at du betaler dobbelt selvrisiko (det gør man ved købstædernes) hvis du er under 26. Hvilket gælder alle biler i hustanden..

mvh.

Det eneste problem, er vel at det er ulovligt at forsikre ens bil i forældres navn?
For nogle år siden "virkede det", men det tror jeg altså ikke det gør mere. Jeg synes at kan huske en sag hvor der var en der i radio/tv stod frem og fortalte at han gjorde det sådan, han blev bustet ret grundigt for det efterfølgende.

Det er da bare at tale med forsikringen om det!
Jeg mener bare at man skal stå som føre af bilen, så skulle der ikke være nogle problemer.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Kasper Lund » ons 9. apr 2008 17:15

JK skrev:
Jeg mener bare at man skal stå som føre af bilen, så skulle der ikke være nogle problemer.

Jamen så går idéen vel af det? Så vil de vel have den store sum?
Brugeravatar
Kasper Lund

Indlægaf Philipdam » ons 9. apr 2008 20:35

Gennem vores forsikring er et ingen problem, vores rådgiver ved udemærket godt det er mig der kører i bilen. Men teoretisk låner jeg den bare ind i mellem . Men her er der altså ingen problemer :)
Philipdam

Indlægaf And » ons 9. apr 2008 21:23

I mine yngre dage kørte jeg også et par års tid i min fars navn - vores assuradør vidste det godt, men mente jeg var en \"fornuftig\" dreng ;) - men gad vide om det ville hjælpe mig hvis jeg havde braget bilen ind i en anden på et tidspunkt???
Jeg valgte selv at lave det om da jeg købte fabriksny bil som 20 årig, og har været forsikret i eget navn siden. Fordelen ved dette var at jeg allerede som 24 årig var elitebillist og det har jeg været meget glad for siden.

Hvis man kører permanent i en bil i sine forældres navn, er det i princippet dokumentfalsk og man kan risikere at blive efterreguleret ved en evt. skade (og politianmeldt hvis selskabet er i rigtigt \"dårligt\" humør.) Registererer man sig som bruger af bilen der står i ens forældres navn er det helt i orden, men min (sparsomme) erfaring siger at præmien bliver akkurart den samme som hvis man selv ejede bilen. Ingen gevinst der.

I øvrigt kan man sagtens finde biler til under 100.000 kr hos Andreas, jeg så selv på et par stykker i det prisleje inden jeg købte min NA hos ham.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kasper Lund » tors 10. apr 2008 06:56

And skrev:I mine yngre dage kørte jeg også et par års tid i min fars navn - vores assuradør vidste det godt, men mente jeg var en "fornuftig" dreng ;) - men gad vide om det ville hjælpe mig hvis jeg havde braget bilen ind i en anden på et tidspunkt???
Jeg valgte selv at lave det om da jeg købte fabriksny bil som 20 årig, og har været forsikret i eget navn siden. Fordelen ved dette var at jeg allerede som 24 årig var elitebillist og det har jeg været meget glad for siden.

Hvis man kører permanent i en bil i sine forældres navn, er det i princippet dokumentfalsk og man kan risikere at blive efterreguleret ved en evt. skade (og politianmeldt hvis selskabet er i rigtigt "dårligt" humør.) Registererer man sig som bruger af bilen der står i ens forældres navn er det helt i orden, men min (sparsomme) erfaring siger at præmien bliver akkurart den samme som hvis man selv ejede bilen. Ingen gevinst der.

I øvrigt kan man sagtens finde biler til under 100.000 kr hos Andreas, jeg så selv på et par stykker i det prisleje inden jeg købte min NA hos ham.

Mvh.

Tja, jeg syntes det er svært. Ved ikke om jeg tør lufte det for mit forsikringsselvskab hvis de nu notere det, og så er klappen gået!

Har snakket med Andreas, og han siger at det godt kan lade sig gøre for under 100.000 - dog der minimum 95.000 siger han.
Brugeravatar
Kasper Lund

Foregående

Tilbage til Diskussion