Hey
Det er jo lidt af et luksusproblem
Jeg skal måske starte med at sige at jeg ikke har erfaring med anden type udstødning end den originale.. jeg falt dog over et indlæg på miata.net som i en lang (ret teknisk) forklaring, beskrev overvejelser omkring udstødninssystemet. Med særlig vægt på diameteren. følgende uddrag forklare lidt situationen (Max er vist bare en opdigtet person der i første omgang falgte en 3\" udstødning, men så måtte indse at den gav lavere effekt..
\"If Max had chosen a 2 1/4\" pipe he would have achieved better performance in the mid- to high-RPM power band. You need the combination of the least positive (close to zero) backpressure possible with the highest gas velocity achievable to create performance. The diameter of the pipe (and smoothness of internal finish and bends) will strongly influence if your exhaust change is going to create performance or lose power.
As a general rule, a normally aspirated MX-5 will get better high RPM performance with a 2 1/4\" exhaust system (2 1/2\" or above is just too wide to retain exhaust gas velocity for street driving). The general consensus is that a 2 1/4\" system is for mid to high RPM petrol heads. \"
Ved ikke om det måske kan være lidt inspiration til dit valg...